“Дега и голото тяло” е първата голяма монографична изложба, посветена на Едгар Дега в Париж от последната му ретроспектива, подредена в Гран Пале през далечната 1988 г. С тази изложба музеят Орсе продължава поредицата експозиции, които целят да покажат творчеството на великите художници, творили през втората половина на 19 век. Като част от тази серия вече бяха представени Клод Моне и Едгар Мане.
В началото на своята кариера Едгар Дега рисува предимно портрети и исторически картини, издържани в характерния за епохата академичен стил. През 60-те години обаче, по време на едно свое посещение в Нормандия, Дега е очарован от конете. Впоследствие те се превръщат в една от любимите му теми в живописта, заедно с балета.
Художникът проявява жив интерес към различни сцени от ежедневния живот, започва да изобразява художествени ателиета, театри и кафенета. Спонтанността и динамиката на тези негови работи го доближава до изкуството на импресионистите.
През 1861 г. Дега се запознава с Мане и приятелството им продължава до смъртта на Мане. Младите творци, чиито творби са отхвърлени от журито на Парижкия салон (1863) - Моне, Реноар, Сисле, и др., се обединяват около Мане и Дега и по-късно стават известни като основоположниците на първото модернистично направление в живописта - импресионизма.
Настоящата изложба изследва еволюцията в творчеството на Едгар Дега по отношение на един от основните жанрове в изкуството – голото тяло. В художествената си практика Дега третира голотата по различен начин. В ранните си творби той се придържа към академизма, с течение на времето обаче подходът му става все по-модернистичен.
Голото тяло е във фокуса на интереса на Дега през цялата му кариера. Той го пресъздава в живописните си произведения, скулптурите, своите рисунки и графики.
Куратори на изложбата “Дега и голото тяло” са Джордж Шакелфорд – директор на отдела за Европейско изкуство в Музея за изящни изкуства (Museum of Fine Arts), Бостън и Хавиев Рей, куратор в музея Орсе (Musée d'Orsay).
Събитието стартира на 13 март в музея Орсе (Musée d'Orsay) и ще приключи на 1 юли 2012 г.
Чужденци навсякъде: Венецианско биенале 2024
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Добавете коментар