Експерти на аукционна къща Christie’s установиха, че картината „Етюд за автопортрет” - Study for Self-Portrait на британския художник Френсис Бейкън, не е автопортрет, а всъщност представя фигурата на друг художник - Лусиън Фройд, съобщава The Guardian. Специалистите стигнали до това заключение след анализ на фотографии на двамата художници от времето, в което е нарисувана картината - 1964 година.
Според Френсис Аутред, ръководител на отдела за „Следвоенно и съвременно изкуство” на Christie’s, това откритите е „удивително”. „Тази картина е уникална с това, че показва нивото на взаимоотношенията между Бейкън и Фройд. Тя е паметник на творческата и емоционалната близост, съществуваща между тях по това време”, казва експертът.
През 40-те и 50-те години двамата художници живеят в Лондон и са близки приятели, което доказват и няколкото портрета на Бейкън, нарисувани от Лусиън Фройд.
Платното „Етюд за автопортрет” ще бъде предложено на търга Post-War and Contemporary Art Evening Auction, който Christie’s ще проведе на 27 юни в Лондон. Предварителната оценка на картината е за 20 млн. GBP, а новината около нея несъмнено ще повлияе и върху крайната й цена, смятат арт дилъри.
През последните няколко години творчеството на Френсис Бейкън предизвиква огромен интерес сред колекционерите. През 2008 г. на търг в Sotheby’s, Ню Йорк, руският милиардер Роман Абрамович заплати 86.3 млн. USD за неговия прочут „Триптих” от 1976 г. В периода от 2009 до 2010 г. се усети лек спад в търсенето на произведения на британеца, но през миналата година, на 10 февруари, Sotheby’s в Лондон продаде за 37 млн. USD триптиха от портрети на художника Лусиън Фройд - Three Studies for a Portrait of Lucian Freud (1964), и произведението влезе в Топ 10 на най-скъпите творби за 2011.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар