От Фондацията за визуални изкуства „Анди Уоpхол” обявиха, че ще разпродадат цялата си колекция, като реализираните приходи ще бъдат насочени към програмите за предоставяне на грантове. Продажбата на колекцията ще бъде осъществена от аукционната къща Christie’s, с която фондацията e сключила дългосрочно споразумение.
От Christie’s смятат да продават творбите на Анди Уорхол на традиционни и онлайн търгове, както и директно на частни колекционери, на които ще бъдат предлагани произведения, непознати на широката публика.
Първите аукциони с живопис, графики и рисунки на Уорхол от депата на фондацията ще бъдат проведени на 12 ноември 2012 г. През октомври Christie’s ще открие специален сайт за предстоящите разпродажби, а търговете по интернет ще стартират през февруари 2013 г.
Цялата колекция на фондацията, чиято стойност засега не е обявена, ще бъде продадена през следващите няколко години, пише в съвместно съобщение на двете институции. В пресинформацията се казва още, че със сигурност на първия търг ще бъдат предложени „Автопортрет с „плашеща” перука” - Self-Portrait with Fright Wig от 1986 г., чиято оценка е между 15 000 и 20 000 USD, портрет на Джаки Кенеди – Jackie от 1960 г. с естимейт 200 000-300 000 USD и „Три мишени” - Three Targets, около 1985-86 г. – между 1 млн. и 1.5 млн. USD. От фондацията допълват, че няколко творби на художника ще бъдат дарени на различни музеи, без да се съобщават подробности.
Фондацията за визуални изкуства „Анди Уоpхол” е създадена през 1987 г., съгласно завещанието на художника. Тя притежава около 4 хиляди негови произведения, но не организира изложби с тях, а само ги предоставя на американски и чуждестранни музеи. Фондацията е носител на изключителните права за използване на всички живописни работи на Уорхол, независимо кой е техният собственик. Правата върху неговите фотографии и кинотворби са собственост на The Andy Warhol Museum в Питсбърг, САЩ.
В началото на 2012 г. бившите членове на легендарната рок група The Velvet Underground заведоха съдебен иск срещу Фондация „Анди Уорхол” заради лицензионното споразумение между „наследниците” на Уорхол и IT гиганта Apple, което позволява на компанията да използва яркожълтия банан от обложката на дебютния албум на бандата за оформление на свои продукти.
Чужденци навсякъде: Венецианско биенале 2024
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Добавете коментар