В изложбата, посетителите могат да видят съпоставени спиращите дъха експерименти с боята в платното на Дейвид Хокни „A Bigger Splash” и радикалната за периода техника на Джъксън Полък – живопис на действието (action painting), при която жестът и процесът се превръщат в по-важни от крайния резултат. Експозицията изследва как живописта се превръща в креативен акт, използван от съвременните артисти, за да създадат социални пространства. С „Живописта на действието” експериментират и редица други художници, сред които Ники дьо Сен Фал или виенските акционисти. С помощта на рядко показвани филми и фотографии, посетителите ще видят начина, по който артистите създават своите произведения, използвайки краката си за четки, режейки платното или обстрелвайки своите картини с въздушни пушки.
Излизайки извън обсега на „живописта на действието”, изложбата също така показва как артистите експериментират с нетрайната форма, използвайки камуфлаж или стряскащ грим, като еквивалент на „изящно изкуство”. Пример за това са произведения на Брус Нюман, Синди Шърман, Джак Смит и други.
Мащабната експозиция в „Тейт Модърн”, посветена на живописта след ерата на перформънса, не пропуска да представи и инсталации на артисти като Карен Килимник или Марк Шамовиц. Чрез детайлно разглеждане на взаимоотношенията между боята, тялото и галерийното пространство, изложбата отдава необходимата почит на влиянието, което акционизмът и перформънсът имат след 1950 година върху артисти, които днес си служат с изразните средства на живописта.
Изложбата ще продължи до 1-ви април 2013 г.
Чужденци навсякъде: Венецианско биенале 2024
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Добавете коментар