Една трета от произведенията му, предложени на търгове след 2009 г., изобщо не са намерили купувач. Същото се получи на есенния панаир на изкуството Фрийз в Лондон през октомври. Въпреки че, няколко галерии заложиха на лошото момче на британското изкуство, нито един колекционер не си купи негова работа от изложението. На търг на Сотбис в Ню Йорк неотдавна единственото произведение на Деймиън Хърст, което бе продадено, падна дори под най-ниската очаквана цена.
В момента икономистите се чудят до каква степен скъпите произведения на Хърст наистина са били продадени някога. Неотдавна бе разкрито, че рекордът му от 50 млн. долара за произведението „От любов към Бог” (череп, покрит с диаманти) всъщност е откупен от инвеститорски тръст, чийто лидер е самият Хърст.
Според слуховете на Острова, единствените, платили реални цени за произведения на Хърст, това са колекционерите от бившия Съветски съюз и Близкия Изток. Те просто са станали жертва на пазарните трикове на артиста и неговата компания от инвеститори, които години наред участваха в задкулисни фалшиви продажби на търговете.
Пазарният специалист Джорджия Адамс добавя във вестник Артнюз:
„Мисля, че Хърст беше много добър артист в началото, но после се превърна във фабрикант на луксозни стоки. Ако имате много ранна негова работа, тя остава ценна, но ако сте си купили графика за 10 000 паунда, според мен никога няма да може да си вземете парите обратно!”
Следващите поколения ще се чудят как така сме допуснали подобни безжизнени произведения да заемат място в най-престижните галерии във Великобритания, пише Дейли Мейл.
Чужденци навсякъде: Венецианско биенале 2024
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Добавете коментар