Във връзка с проверката, директорът на Ермитажа проф. Михаил Пиотровски, публикува в сайта на музея декларация „по повод обвиненията в екстремизъм”.
Според Пиотровски, проверката започнала, след много жалби, постъпили в прокуратурата, тъй като „хората смятат, че е осквернен християнският кръст.” Директорът на музея пише: „В деня на Света Екатерина - денят, който смятаме за рожден ден на Ермитажа, изнесох голям доклад и дадох пресконференция за дейността ни през годината. Като куриоз, отразяващ крайно ниското културно ниво, съществуващо в нашата страна, както и разцвета на доносите в обществото ни, дадох пример с изложбата на братя Чапман - изтъкнати художници от световна класа, които представят премиерно своята работа „Краят на веселието” в Ермитажа...”
„...Изложбата е сурова, има подчертан антинацистки характер и се придържа към традициите при изобразяването на Страшния съд в световното изкуство” - допълва професорът.
Изложбата на Джейк и Динос Чапман в Източното крило на Главния щаб (IV етаж) беше открита на 20 октомври и ще продължи до 13 януари 2013 г. Според куратора Дмитри Озерков, завеждащ на отдел „Съвременно изкуство”, централна творба в експозицията на двамата участници в известната арт група „Млади британски художници” (Young British Artists) са деветте стъклени витрини (погледнати отгоре, те образуват свастика), изпълнени с триизмерни пластмасови фигурки на нацисти, които със зверска жестокост се самоизбиват.
Освен „Краят на веселието”, авторите представят още колекциите „Да травмираш, за да оскърбиш, за да травмираш” (Traumatize, in Order to Offend, in order to Traumatize) и „Ужасите на войната” (Disasters of War), вдъхновена от разтърсващата едноименна графична серия Los Desastres de la Guerra на Франциско Гоя. Братя Чапман „дорисуват” творбите на испанския маестро, като допълват неговите образи със съвременни наративи, скрили жестокостта си под ярките маски на консуматорското общество.
В момента, на третия етаж в същата сграда на Ермитажа, също до 13 януари, може да бъде видяна изложбата „Никой не може да им помогне. Трагични сюжети в графиката на Франциско Гоя” (There is no one to help them. Tragic subjects in the graphic art of Francisco Goya), която допълва експозицията на двамата братя.
Във връзка с проверката на руската прокуратура, в интервю за BBC, Джейк и Динос заявяват, че „екстремално съжаляват”, че някои посетители на тяхната изложба били „екстремално разстроени” от видяното, и изразиха надеждата, че прокурорът ще приеме техните „екстремални извинения”. За финал те обещали, че „кракът им няма да стъпи в Русия”.
Чужденци навсякъде: Венецианско биенале 2024
Диан Костов преобразява най-голямата базилика в Брюксел с изложбата-инсталация
Галерия Академия отбелязва 100 години от рождението на световно признатия български художник Георги Баев
Юбилейна изложба на Греди Асса в СГХГ
Добавете коментар