Джеф Кунс създаде етикета за последната реколта на също толкова известното вино, произлизащо от сърцето на Бордо – Мутон-Ротшилд (Mouton Rothschild). През 1924г. барон Филип Ротшилд поверява на известния френски художник Жан Карл да създаде специален етикет за реколтата. Традицията авторски етикет да представя уникалната реколта от виното обаче, датира от 1945 г. Оттогава насам всяка година, един от най-известните световни артисти е канен, за да създаде дизайн на етикет. Сред тях са Аниш Капур, Анди Уърхол, Жоан Миро, Салвадор Дали, Пабло Пикасо, Жан Кокто, Марк Шагал и много други.
Не всички дизайнери на етикети са личности от света на изкуството. Етикетът на забележителната реколта 1982г. е създаден от филмовия режисьор Джон Хюстън, а на реколта 2004г. – от британския принц Чарлз. Всички те получават един и същи хонорар в натура – 10 каси вино от по 12 бутилки.
Етикетът на реколта 2010, дело на Джеф Кунс, е вдъхновен от античността и от фреска от Помпей, изобразяваща раждането на Венера.
Барон Филип и жена му Полин се славят и със страстта си към произведения на изкуството, свързани с тематиката за виното. През 1962 г. в Шато Мутон-Ротшилд отваря врати първият частен музей, посветен на виното и изкуството. След смъртта на Филип Ротшилд, управлението над прословутата винарска къща поема дъщеря му – баронеса Филипина де Ротшилд. Нейна е идеята за изключително успешната пътуваща изложба „Мутон-Ротшилд: Изкуството и етикет”, която бе видяна в стотици държави по целия свят.
Бутилките от винтидж реколтата 2010, за която Кунс създаде етикет, ще се продават на цена от минимум 800 евро всяка.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар