В сградата на фонда Louis Vuitton – стъкленият кораб в Булонския лес, построен от американеца Франк Гери – идват 200 от най-добрите произведения на МоМа. В това число, в Париж, ще се върне известната „Птица в космоса“ на Константин Бранкузи „отлетяла“ в Америка през 1920 година. Любопитна история е, че тогава се наложило да я признаят за изкуство по съдебен път. Митничарите не повярвали, че това е творба на художника и искали да я таксуват с мито за теглото на бронза, а сега тя е една от най-скъпите скулптури в света.
В експозицията може да се види и планина от разноцветни бонбони, инсталация на Феликс Гонзалес Торес „Без име (USA Today)“, от която посетителите опитват от 1999 година насам и все още не могат да я изядат. Ще бъдат показани и емблематичните „Консерви супа Кемпбъл“ от Анди Уорхол, които изпълняват ролята на основно произведение на изкуството в МоМА, сравнимо с „Джокондата“ в Лувъра.
„Изложбата демонстрира повратните моменти в историята на съвременното изкуство.“, казва арт директорът на фонда Louis Vuitton и главен куратор на изложбата Сюзан Паже. „Ако искаш да бъдеш съвременен трябва да пътуваш и да гледаш. Защо МоМА избира младия парижки музей? Защото само фонд Louis Vuitton в момента е способен да инвестира в такива отговорни и скъпоструващи изложби. Отчасти, той е МоМА на нашето време“ - основан от частния фонд на Бернар Арно, най-богатият човек във Франция. Освен представяне на постоянна колекция той организира редица мащабни изложби за съвременно изкуство, както и „парад“ на световните колекционери като например - колекцията на Шчукин събрана от основните руски музеи.
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Първата самостоятелна изложба във Великобритания на италианския дизайнер Енцо Мари се открива в Музея на дизайна
Кете Колвиц: Енергия и драма в музея Щадел
Добавете коментар