Добър пример е впечатляващата инсталация „F-111“, една от иконите на поп-ерата. Розенкуист я е създава през 1964-65, по време на едно от най-политически буйните десетилетия в историята на Съединените щати. Като основен предмет на работа той избира изтребителя F-111, най-модерното високотехнологично оръжие, което в момента се развива, и го комбинира с неприятен композит от изображения на ежедневния американски консуматор. Картината заобикаля зрителя от всички страни. Отразен в алуминиеви панели, той става част от произведението и е поканен да задава въпроса какво вижда. В допълнение към тази ключова работа от колекцията MoMA, с Horse Blinders (1968-69) и Horizon Home Sweet Home (1970) изложбата представя за първи път всички три инсталации, които Розункуист създава за легендарната Castelli Gallery.
Този опит да се привлекат зрителите в картината, да се включат визуално и физически, емоционално и интелектуално, е очевиден и в тричленния монументален ансамбъл "Плувецът в икономиката", който Розенкуист създава между 1997 и 1998 г. за изложба в Берлин. Двадесет и седем метровата картина съчетава Герника на Пикасо с други елементи от биографията на художника, както и колективната история и идентичност в объркваща амалгама, която изобразява бързи промени не само в германската идентичност.
Изложбата следва централния аспект на "рисуването като потапяне", както самият художник го нарича, като същевременно предлага широкообхватен преглед на работата на Джеймс Розенкуист. Учебните картини от 60-те години, които ясно отразяват биографията на художника на огромни билбордове на Таймс Скуеър, се показват заедно с биографично мотивирани картини от 70-те и интерпретации на космически феномени в по-късните му мащабни картини.
Самият Джеймс Розенкуист разрешава концепцията и избора на произведения за тази изложба и подпомага процеса на развитие от самото начало. Това е първата голяма музейна изложба като почит към художника, който почина през март тази година. Заедно с произведения от собствената колекция на музея и щедри заеми от самия Джеймс Розенкуист са показани важни произведения от музеи като MoMA и музея Гугенхайм в Ню Йорк, центъра Помпиду в Париж и Модерен музей в Стокхолм. Изложбата може да бъде видяна до март 2018 г.
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Първата самостоятелна изложба във Великобритания на италианския дизайнер Енцо Мари се открива в Музея на дизайна
Кете Колвиц: Енергия и драма в музея Щадел
Добавете коментар