“„Guardian Art Center“ е много повече от един музей”, казва Оле Шиерен, директор на „Büro Ole Scheeren“. „Това не е херметична институция, а по-скоро признание за хибридното състояние на съвременната култура. Това е китайски пъзел на взаимосвързани културни пространства и обществени функции, които свързват изкуството и културата със събития и начини на живот”, добавя още той.
Проектиран като деликатно вмъкване в градската среда на Пекин, архитектурата на „Guardian Art Center“ удря по деликатния баланс на старото и новото и отдава почит на обкръжаващото. Долната част на сградата е поредица от внушителни каменни блокове, които отразяват мащаба и съществеността на прилежащите традиционни къщи, докато плаващ стъклен пръстен нагоре илюстрира статута на Пекин като глобален метрополис. Пикселираните блокове, изработени от сив базалтов камък са внимателно перфорирани с лиричен модел от кръгли лещи, които допускат светлина в интериора на сградата, който е базиран на абстракция на историческата китайска картина „Dwelling in the Fuchun Mountains“ от художника Хуан Гонгванг от XIV век, един от най-известните пейзажни художници в Китай. Контрастът между допълнителните елементи на структурата създава жизнена естетика, която признава сложността и мултивалентността на съвременен град. Архитектурата на сградата съдържа множество слоеве от абстрактни културни и исторически понятия и улавя сложния емоционален спектър на Пекин с много оскъдно чувство за монументалност.
Художественият център Guardian е проектиран като сложен инструмент за култура и събития. Неговите пространства са лесни и интуитивни за навигация, но притежават богат нюанс и характер, за да се настани разнообразнота и амбициозна програма на аукционната къща. В сърцето на сградата има изложбено пространство с площ от 1700 квадратни метра, което е проектирано за максимална гъвкавост.
Чрез комбинация от подвижни преградни стени и таванни системи, пространството бързо се адаптира към множество приложения, предлагайки различни конфигурации за изложби, събития и търгове. Музейните функции са свързани помежду си около това централно изложбено пространство. Серия от по-малки, по-интимни стаи са друг аспект на аукционната къща и осигуряват допълнително галерийно място. Междувременно две големи аукционни зали осигуряват по-формална обстановка, а целият етаж в мазето е посветен на най-модерните съоръжения за възстановяване и съхранение.
Изкачвайки се през сградата, каменните пиксели осигуряват отделни пространства, в които се настаняват ресторантите, административните офиси и книжарницата. Стъкленият пръстен на върха на сградата включва хотел, а малка кула, поставена в средата на пръстена, осигурява учебни зали за семинари и лекции.
Този акцент върху гъвкавостта и разнообразието отразява мисията на „Guardian Art Center“ като разнообразно и всеобхватно обществено пространство. "Конфигурацията на сградата е предназначена да свързва всички свои функции", казва Шиерен. "Това е музей, както и машина за културни събития. А също е и пространство, което включва елементи на начини на живот и учебни помещения. Той е нова хибридна културна институция. "
Центърът е построен на пресечката на най-известната търговска улица Wangfujing и Wusi Dajie - мястото, където китайското ново културно движение произлиза след династията Цин. „Guardian Art Center“ обитава пространството между културата и търговията в синтез на наследството и бъдещето на Пекин.
Значението на историята на обекта е довело до десетки архитектурни проекти за неговото развитие, отхвърлени през последните две десетилетия от бюрото за планиране в Пекин и комисия за опазване на средата, преди „Büro Ole Scheeren“ да получи одобрение за реализиране на своя дизайн. „Нашата архитектура е съгласувала сложните разкази на града и предлага нова перспектива за връзката между историческия и модерния град в сграда, която отразява китайската идентичност по съвременен начин", казва Шиерен. "Завършването на центъра прави архитектурата заедно с изкуството и културата съществена за бъдещето на града."
Наоми Кембъл чества 40 години в света на модата с изложба в музея „Виктория и Албърт“
Филм за художника Алцек Мишев открива „Master of Art“ 2024
Нарязаното "Момиче с балон" на Банкси, преименувано и редактирано - отново
Древен глинен съд е използван като кошче за боклук в музей в Иран
Добавете коментар