Фондацията ще представи около 100 картини и произведения на хартия някога притежавани от британския текстилен индустриалец Самуел Куртал (1876-1947 г.). Потомък на френските хугеноти, който се е установил в Лондон в края на 17-ти век. Той е бил крачка напред за времето си и събирал произведения на художници като Реноар, Мане, Гоген, Сезан и Ван Гог през 20те години на 20ти век във Великобритания. След като е прави състояние от производство на вискоза, Куртал можел да си позволи „най-доброто“ и редовно купува от дилърите в Париж, разказва директорът на галерия „Courtauld“ Ернст Вегелин.
Куртал създава и доверителен фонд за придобиване на импресионистично и пост-импресионистично изкуство за националните колекции на Обединеното кралство. Националната галерия в Лондон ще предостави на изложбата във Вютон селекция от тези картини, включително и „Пшенични полета с кипариси“ на Ван Гог (1889 г.), първата работа на художника, с която влиза в музей в Обединеното кралство.
През 1932 г. Курталд основава първия център в страната за изучаване на историята на изкуството –„Courtauld Institute of Art“, на който дарява колекцията си и къщата си на лондонския площад „Портман“. Институтът и прилежащата му галерия се намират от 1989 г. насам в „Съмърсет Хаус“.
Изложбата „разказва историята на един необикновен мъж ... който не само събира една от големите колекции на 20-ти век, но и фундаментално променя обществения вкус във Великобритания“, разказва Паже. Тя сравнява Куртал с руския бизнесмен Сергей Шчукин, чиято велика колекция от съвременно изкуство е национализирана след болшевишката революция през 1918 г. Фондацията Луи Вютон събира на едно място 130 произведения от колекцията на Шчукин, разделени по време на съветската епоха между Ермитажа в Санкт Петербург и държавния музей за изящните изкуства Пушкин в Москва във връзка с изложбата от 2016-17 г., която привлече повече от 1.2 милиона посетители.
Галерията „Courtald”, междувременно, се заема с реконструкция за 30 млн. паунда, която ще разкрие допълнително пространство за колекцията на благодетеля си. Планира се да се премахнат стените, които понастоящем разделят „Great Room” на втория етаж, най-ранната оцеляла художествена галерия, където Кралската академия по изкуствата организирала своите летни изложби до 1837 г.
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Първата самостоятелна изложба във Великобритания на италианския дизайнер Енцо Мари се открива в Музея на дизайна
Кете Колвиц: Енергия и драма в музея Щадел
Добавете коментар