Проектът не е предназначен само за публичен ресурс, но и като инструмент за музеите, колекциите им и тяхното куриране. „Когато започнете да питате музеите какви произведения на жени имат е изненадващо колко малко от тях имат тази информация на достъпно място“ споделя директорът на „Advancing Women Artists“ - Линда Фалконе.
Стартирала миналата година базата данни е достигнала до повече от 2 000 институции досега и понастоящем има записани 643 художнички, включително такива недостатъчно познати имена като френската портретна художничка Сезарин Хенриет Флор Дейвин-Мирваул (1773-1844) и монахинята художник от 18ти век Сор Хуана Беатрис де ла Фуенте. Целта е проектът да стане най-изчерпателният източник на информация за произведения на изкуството дело на жени“. Той е насрочен да бъде достъпен за широката публика следващата година.
„A Space of One’s Own“ е кръстена на есе на Вирджиния Улф от 1929 г. „A Room of One’s Own“ - смятано за фундаментален текст във феминистката мисъл - е идеята на основателя на фондацията „Advancing Women Artists“, Джейн Форчън, която почина през септември на 76-годишна възраст. Фондацията бе създадена, за да отбележи постиженията на италианските художнички.
Тазгодишното списание Frieze Masters е посветено на творбите дело на жени в историята на изкуството, от художнички и писателки до кураторки и историци, както и техните безбройни борби и постижения - включително директори на водещи музеи, които номинират важни творби от колекциите им, както и творби на художничката Мери Касат, пионер на бразилските модернистки, и почит към жените основателки на Кралската академия Ангелика Кауфман и Мери Мозер.
Наоми Кембъл чества 40 години в света на модата с изложба в музея „Виктория и Албърт“
Филм за художника Алцек Мишев открива „Master of Art“ 2024
Нарязаното "Момиче с балон" на Банкси, преименувано и редактирано - отново
Древен глинен съд е използван като кошче за боклук в музей в Иран
Добавете коментар