Именно за това музеят Mauritshuis в Хага, който притежава вероятно най-известния шедьовър на Вермеер, "Момиче с перлена обица", се е свързал с Google Arts & Culture в Париж, за да създаде приложение за виртуална реалност, което пресъздава виртуален музей от произведенията на художника.
За приложението, Метрополитен музей е допринесъл с образите на всичките си 5 шедьовра на Вермер, докато Националната галерия за изкуство във Вашингтон и Rijksmuseum в Амстердам са предоставили по 4. Още две изображения са дошли от Лувъра и три от колекцията Фрик. Музеят Изабела Стюарт Гарднър в Бостън е споделил изображение на „Концертът“- картината на Вермер, която изчезва след като е била открадната от колекцията на музея през 1990 г. Тази картина отново ще бъде видяна виртуално в „Meet Vermeer“, дигиталният музей. От понеделник безплатното приложение е достъпно за всеки, който има смартфон, оборудван с камера.
"Това е един от тези моменти, когато технологията прави нещо, което никога не можете да направите в реалния живот, и това е така, защото тези картини никога не биха могли да се съберат в действителностт", казва Емили Горденкер, директор на Mauritshuis.
Тя обясни, че някои от картините от 17-ти век са прекалено крехки, за да пътуват, докато други са в частни колекции,а тази на Гарднър е загубена. Но дори и при различни обстоятелства, би било малко вероятно всички собственици да са склонни да се разделят със своите Вермери по едно и също време.
18-те музеи и частни колекции, които притежават картини на Вермер обаче, са готови да предоставят на проекта снимки с висока разделителна способност.
Вермер остава загадъчна фигура, художник, който живее и работи в Делфт, Холандия. Смята се, че е създала около 45 картини по време на кариерата си, обхващаща почти две десетилетия. Някои са смятани за изчезнали. Освен 36-те творби, които повечето учени приемат за автентични, му се приписват и други картини. Тъй като света на изкуството продължава да обсъжда авторството им, г-жа Горденкер каза, че този виртуален музей няма да ги включи.
Отваряйки приложението, посетителите гледат към музей без таван. За да влязат в една от показаните стаи, те докосват повърхността на телефона. Докато се движат в галерията, перспективата се измества, така че те да се изправят пред стените, където висят рамкираните картини. Приближавайки се, те могат да се доближат до всяка работа и да я изследват отблизо.
Първата стая е посветена на най-ранните творби на Вермер. Останалата част от музея се организира тематично, изследвайки теми като "Съзерцание" и изучаване на лица, познати като "Троици".
Лаурен Гавау, директор на лабораторията за изкуства и култура на Google, създадена да експериментира с нови начини за достъпност на изкуството и културата, заяви, че това е първият виртуален музей, създаден от Google, но със сигурност ще има още.
Филм за художника Алцек Мишев открива „Master of Art“ 2024
Нарязаното "Момиче с балон" на Банкси, преименувано и редактирано - отново
Древен глинен съд е използван като кошче за боклук в музей в Иран
Изследване с AI предполага, че известна картина на Рафаело не е изцяло негово дело
Добавете коментар