НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Михаил Пьотровски - стар майстор на дипломацията в Ермитажа (08.01.2019)
Руският музей преследва глобална експанзия с дългосрочни планове за Барселона и Китай

На откриването на изложбата на Пиеро дела Франческа в Ермитажа по-рано този месец, директорът на музея от 26-години - Михаил Пьотровски приветства събитието като забележително в италиано-руските културни отношения. Музеят е преодолял огромни политически, правни и бюрократични бариери "с  Божията воля", каза Пьотровски.

Въпреки това, той не споменава тежките преговори и проваления „звезден“ заем - олтарната картина на Пиеро дела Франческа - Мадона дела Мисерикордия от Сансеполкро – свързани с предложения за сума от шест цифри и отдаване на картина на Леонардо да Винчи в замяна. Два фрагмента от фреска от малкия тоскански град предоставиха известна утеха, а потенциалната липса на шедьовър в изложбата се запълни в последния момент от Благовещение от купола на Сан Антонио от колекцията на Galleria Nazionale dell'Umbria.

Защо се полагат всички тези усилия? Пиеро дела Франческа е любимец на Пьотровски, но по-важното е, че изложбата отбелязва „нов период в живота на Ермитажа”, казва той, основавайки се на „много силни културни връзки” и „престижната” репутация на музея. Пьотровски се стреми към глобална експанзия чрез изложби и културен обмен.

Той оприличава модела си на съветската  космическа програма „Спътник“ за изследване на космоса: мобилна космическа система със сателити в различни орбити. Две седемгодишни споразумения с Лондон (2000-2007) и Лас Вегас (2001-2008) бяха първоначалните „изпълнени мисии“. Ермитаж Амстердам бе открит през 2009 г., и е като „космическа станция“, а амбициозни дългосрочни планове са в ход за Барселона и Китай, както и поредица от регионални руски изложби.

Пьотровски разглежда културата главно като мост, поради което той присъства на спорната конференция „Давос в пустинята” в Рияд през октомври на фона на въпроса за ролята на саудитското правителство в убийството на журналиста Джамал Хашоги. „Последният мост, който трябва да бъде взривен, трябва да бъде културния“, заявява Пьотровски.

Докато изложбата на Пиеро дела Франческа въплъщава тази „формула на добрата воля“, дори Ермитажа не може да преодолее сегашното охлаждане в отношенията между САЩ и Русия. Изложбата обединява три от четирите разпръснати странични панела от олтара дело на италианския стар майстор за манастира на Сансеполкро, но не успява да осигури последната от колекцията Frick в Ню Йорк.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!