НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Танцувайки покрай Венера Милоска (17.05.2024)
 Тъй като летните олимпийски игри започват в Париж след няколко месеца, музеите и галериите в цялата страна се състезават да представят тематични експозиции на тема олимпийски игри. Едно от предложенията на Лувъра е едночасова програма за танци и упражнения, която служителите на музея наричат „Courez au Louvre“ – което означава едновременно тичане до и тичане в Лувъра.

"Музеят изглежда като естествена тренировъчна зала", обясни неговият директор на сценичните изкуства Люк Буниол-Лафонт - "Той е толкова голям, че персоналът носи маратонки, за да покрие неговите 400 стаи, които, се простират на повече от 9 мили. И упражнението би позволило различна връзка с някои от 33 000 произведения."

„Забравете Мона Лиза поне веднъж“, каза Буниол-Лафонт. „Има толкова много други неща за гледане.“

Курсовете на цена от 38 евро, за възрастни, които бяха разпродадени в рамките на един час след пускането им онлайн, продължават до края на този месец. Танците започват час преди отварянето на музея. Всяка сутрин около 60 късметлии – разделени на две групи от по 30 – могат да се насладят на частно посещение, на което обикновено се радват само хора като Бионсе и Джей Зи. Без огромни опашки, без тълпи, без селфи стикове: разполагате с Лувъра само за себе си.

И въпреки че французите са страстни посетители на галерии, те не са много в Лувъра. Около 9 милиона души препълват залите му всяка година, но по-голямата част от тях не са французи. Мястото е твърде голямо и пренаселено. Изживяването от гледането на Мона Лиза е подобно на притискане в метрото в час пик; около 30 000 души стоят пред картината всеки ден. Защо да си го причинявате, когато има повече от 100 други музея, пълни с прекрасни неща, разпръснати из града?

Хореографът на програмата за танци - Дори Керкуш призна, че не е влизал в сградата от дете. „Според мен за всички парижани е така“, каза той. „Всеки ден карам колело пред Лувъра, за да отида от едно място на друго в града. Но аз просто не го поглеждам вече."

Идеята на Керкуш е да има сесия от четири части в четири различни зали, в две от трите крила на Лувъра. Той моли четирима сътрудници - трима танцьори и неговия треньор по фитнес - да помогнат за проектирането на 15-минутен клас за всяко пространство. Всеки един е вдъхновен, от залата и произведенията в нея.

Диското е очевиден избор, според Керкуш за Salle des Cariatides, която някога е провеждала кралски балове; според него диското е модерната версия на балните танци. „Трябва да върнем първоначалната цел на тази зала“, казва той.

След това групата отива в следващата зала за малко разтягане до Венера Милоска и след това тича надолу към мазето до най-старата част на сградата. Там тренира напади, клякания и скачане под ритъма на песента на AC/DC „Highway to Hell“. Всичко това отговаря на произхода на Лувъра като крепост, построена около 1200 г., за да защити средновековния град от норманите, докато крал Филип Огюст е бил на кръстоносен поход. През вековете той е превърнат в кралски дворец и значително разширен. През 1984 г., докато извършват огромен ремонт на сградата, археолозите разкриват основата на оригиналните груби стени от варовик.
 
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!