Роден в Ню Йорк, САЩ
1960-1964 - Учи литература в Университет на Айова
1970 - Изложба - Бодиарт, Ню Йорк
1968-1971 - Преподава в Училище по визуални изкуства, Ню Йорк
1976 - Преподава в Калифорнийски институт по изкуствата, Валенсия
1970-те - 1990-те - Изложби: Касел, Венеция, Ню Йорк, Дюселдорф, Кьолн, Чикаго, Виена
1964-1969 - Работи като журналист, пише статии, книги, поезия.
1968 - В Ню Йорк участва в пърформънси, публични акции, занимава се с кино, видео - своето тяло в различни изяви. Чрез действията на тялото си изразява скритите, подсъзнателни импулси, забрани, ограничения, желания за контакти.
От 1969 – Акончи създава концептуални, боди-арт творби и видеофилми.
1970-те - Прави пърформънси по няколко часа на ден - с публични мастурбации, а високоговорители предават учестеното му дишане и звукови реакции. Хапе своето тяло, оцветява ухапаните места и ги нарича "търговски марки". Чрез подсъзнателните реакции, инстинкти, сексуални влечения и табута се противопоставя на студената точност на минимализма,
"Пърформънсите са средство за въвеждане на нови божества в системата на монотеизма", казва В. Акончи.
1970-те - Създава видеоинсталации с десетки телевизионни екрана. Прави конструкции, скулптурни групи, обекти от метал, текстил, гипс или реални предмети от ежедневието.
В творбите и публичните си акции поставя концептуални въпроси с актуални теми от политиката и живота на индивида, първичните инстинкти, забрани и табута.
Спонтанна творческа изява (1960-те) - често без предварителен план, но с водеща концепция, включваща зрителите и действия - манипулация с материали, обекти и пространство в определена среда. Акцията произлиза от дадаизма и хепънинга. При акцията вниманието преминава върху действието - създаването на творбата - изкуството като игра, като при "живописта на действието".
Документира се чрез фотографии, видеофилми, рисунки, карти, интервюта, текстове.