Роден в Ню Йорк, САЩ
1971-1974 - Учи живопис в Нюйоркски университет и Институт по изкуствата, Валенсия
1975 - Изложба, Ню Йорк
1970 - 2000-те - Изложби: Кьолн, Лондон, Бостън, Токио, Цюрих, Дюселдорф, Осло, Ню Йорк, Париж, Хавана, Санта фе, Мюнхен, Виена, Питсбърг, Сан Франциско, Хавана, Банкок, Милуоки
1970-те - Прави живопис с ивици, вертикални ленти и хроматични вариации - опарт референции, Елсуърт Кели, Райли, Вазарели.
Търси нова интерпретация на опарта, минимализма с попкултурата - микс от постмодерни цитати и еклектика, Арт нуво, източните култури, ботанически справочници - клетки, скари, ленти, панделки, цветя, птици.
Серия "Венец", серия "Клетки" - хроматични илюзии и сюрреалистични мотиви, птиците като символ на свободата.
Абстрактни композиции в големи формати с тайнствен характер, пространствена атмосфера, халюциниращ ефект и цветни вибрации.
1980-те - Към движението Неогео с Хейли, Таф, Бикертон, Вейсман, Шуиф, Ласкер. Живопис - символична и пуританска, без персонално участие - интелектуален сюрреализъм, алтернатива на абстрактния експресионизъм. Оптически илюзии с тайнствена атмосфера и светлинни контрасти - серия "Сляпо увлечение" (1987).
Абстракция без лична или жестова интерпретация.
Блекнър комбинира опарт с орнаменти от ислямската архитектура, символистите от XIX век и фотографията - папрати, ковано желязо, дантели, плетеници, серпентини, урни, лампи, канделабри, прилага ръчен отпечатък, колаж, създава халюциниращ абстрактен илюзионизъм.
Сериите "Шаяк" (1991-2001), "Атмосфера", "Нок- тюрни", "Архитектурни пространства", "Алегории". Монохромни виртуални интериори с мистична атмосфера - "свят на смъртта", светлинни и оптични контрасти, алегорична, мистериозна и тайнствена живопис.