Родена във Варшава, Полша
1950-1955 – Учи текстил в Художествена академия, Варшава
1965-1990 - Професор В Художествена академия, Познан
1960-те - 1990-те - Изложби: Сао Пауло, 1965 - награда, Париж, Чикаго, Будапеща, Ню Йорк, Варшава, Токио, Цюрих, Лозана, Франкфурт на Майн, Провидънс, Флоренция, Лондон, Бомбай, Кайро, Маями, Познан, Краков
Създава творби, противопоставяйки се на догматичния социалистически реализъм.
1960-1969 - Работи с текстилни материали и експериментира с лепила, коноп, лен, зебло, конски косми и синтетични смоли - създава обемни скулптурни форми "абакани".
1960-те - Създава монументални антропоморфни и биоморфни скулптури, плете въжета от лен, коноп и памук, които пуска от тавана или на купчини на пода. Прави човешки фигури без глави в естествен ръст от синтетични материали с характерна структура.
1970-те - Серия "Метаморфози" - фигуратив¬ни групи и форми.
Алхимични интерпретации върху арте пове¬ра и неоекспресионизма - Бойс, Киефер и Ева Хесе, търси универсалното, екзистенциалното и трагичното.
Абаканович създава оригинални политически ангажирани и метафизични творби против тоталитарната диктатура в Полша - "Съб¬рание", 'Тълпа", "Гърбове".
1980-те - Серия "Ембриология" - многобройни ансамбли, инсталации и групи от човешки фи¬гури с екзистенциални измерения и идеи. Чес¬то ги излага в естествена природна среда. Изпълнява редица творби в различни матери¬али - керамика, дърво, камък, бронз, желязо, синтетични смоли.
1980-те - Нейни творби са в общественото пространство на Париж, Сеул, Минеаполис. в музея "Лудвиг" в Кьолн, в Националния историческия музей в Мадрид, както и в много частни колекции. Магдалена Абаканович прави скулптури и за открити пространства, като тази в Олимпийския парк в Сеул ("Пространството на дракона"). През 2001 г. получава награда на Голямата Фондация на Културата както и много други.
[Edit]