Карл Андре е роден в Куинси, Масачузетс, САЩ.
1951-195З - Учи в Академия Филипс в Андоуър
1965 - Изложба, Ню Йорк
1970-те - Изложби: Касел, Лондон, Хага, Ню Йорк, Мюнстер, Щутгарт, Берн, Франкфурт. Негова скулптура е оценена за 800 000 долара.
1954 - Посещава Франция, Англия и е впечатлен от Стоунхендж.
Повлиян е от "черната" живопис на Франк Стела, К. Бранкузи, от руските конструктивисти, М. Дюшан. Отхвърля традиционните представи в изкуството.
1958-1959 - Работи скулптура в ателието на Фр. Стела в Ню Йорк. Творби с плексиглас, дърво, случайно намерени материали. От "създадени" преминава kъм "готови" промишлени "скулптури".
Дървени греди с еднаква дължина и размери в модулна връзка - радикален скулптор минималист.
1960-1964 - Андре работи като железничар и кондуктор в Пенсилвания. Творбите му съществуват в рисунки поради липса на средства за осъществяването им.
1970 - Серия "Елементи" - индустриални дървени елементи в прости конструкции - "конгломерати".
Андре подчертава своето неучастие в творчеството, а творбата "да не възбужда чувства". "Интересуват ме единствено свойствата на материалите."
Серия "Еквиваленти" - огнеупорни тухли, подредени на пода на галерията. След експониране се демонтират.
1967 - Андре създава структури и конфигурации от квадратни късове метал - мед, алуминий, олово, стомана, цинк, магнезий, подредени на пода в прости математически модели, изпълващи галерийното пространство, парка или площада. Андре използва реални материали - фабрични, серийно производство, без допълнително обработване, нито деформиране, без йерархия на елементи, без център и периферия в творбата.
1977 - "Поле от Камъни" - 36 огромни kаменни блока с неправилна форма на една поляна в Кънектикът.
Карл Андре унищожава традиционния обем в скулптурата, стремежът му е към двуизмерната плоскост, творбите му въздействат като маса и материал без претенция за наподобяване. Създадени почти винаги за конкретна изложба и в повечето случаи инсталирани от самия художник, творбите на Карл Андре от метал, създадени през периода 1967-1968 година ,дават изцяло нова интерпретация на скулптурата, която се оформя постепенно на основата на самата творба.Творецът я описва по следния начин:"Процесът на развитие е :/скулптурата като форма/скулптурата като структура/скулптурата като място/".
[Edit]