Роден в Нешънъл Сити, Калифорния, САЩ 1949-1953 - Учи живопис в Държавен колеж, Сан Диего
1953-1954 - Директор на Щатска галерия, Сан Диего
1955-1959 - Учи в университетите в Сан Диего, в Бъркли и в Лос Анджелис
1960 - Изложба в Калифорния
1962-1970 - Преподава в Калифорнийски университет, Сан Диего, и колеж Хънтър, Ню Йорк
1960-те - 1990-те - Изложби: Касел, Ню Йорк, Лион, Монреал, Айндховен, Санта Барбара, Бордо, Цюрих, Гренобъл, Лос Анджелис, Лондон
1950-те - 1960-те - Балдесари възприема идеите на Дюшан, дада, попарта. Създава творби, противопоставяйки се на традиционното изкуство в музеите. Прави фотографии, комбинира надписи, текстове, фотографията като актуална реалност и езика - сигнификацията. Дематериализация на обекта. Концепцията е приоритетна пред материалното изразяване. Защитава интелектуалните - документални и технически форми, а не визуално-подражателните. Концептуален художник, Балдесари работи с фотографии, прави видеофилми, хибридни форми - живопис, скулптура и фотоколажи, мултимедийни инсталации, акции, пърформънси.
1960-те - Прави наративна живопис и текстове върху платното. Живописни творби по фотографии - живопис и текст - ирония на традиционната пазарна живопис и копията, кич-продуктите.
Балдесари работи върху бинарната опозиция визуално и вербално, подредено и свободно, хармонично и дисхармония, раждане и смърт. Лингвистични и визуални знаци - езикът като основен материал на изкуството. Серия фотографии и текстове - паралели и парадокси - пояснения към историята на изкуството.
Прави видеофилми, композиции с кинематографични кадри, диапозитиви, текстове. колажи с фотографии - цветни и черно-бели, с банални сюжети или образи от филмите -провокативи, които задават въпроси.
Университетски преподавател, художествен критик, експериментатор. Заедно със Сол Ле Уит и Косут пише статии и текстове за Концептуалното изкуство.
1970-те - Публикува няколко книги за изкуството. Изследва знаците, символите, надписите, посланията. През 1970 г. той изгаря всичко от картините му, създадени между 1953 г. и 1966 г., като част от по- ново парче , озаглавено Проектът кремация. Тези картини са били изпечени в бисквитки и поставени в урна, а пред тях е била поставена плоча с датите на раждане и смърт на съответните произведения... Балдесари прави дадаистична акция - изложба с пепел от изгорени картини - радикален протест против конформизма на обществото.
1971 - Изложба в Нова Скотия - Колеж по изкуствата. По идея на Балдесари студентите изписват стените на галерията: "Няма повече да правя скучно изкуство". Въпросите за обучението, творчеството - въпросите за копирането на преподавателите от студентите, за наказанието и свободата. "Аз наистина се интересувам от онези концептуални скокове, които хората могат да направят от един вид информация към друга и как те могат да запълнят пространството между тях."
1980-те - Прави фотографии, постери, рекламни билбордове, видео. Манипулира образи от холивудски сериали, разработва наративи, акцентира на различни състояния, фиксира пластични действия с минималистична пестеливост и концептуално въздействие -"Две истории", "Сгъваема шапка", "Енгър".
2009 - Биенале Венеция - награда.
За него и известните му методи на концептуално въздействие може да се прочете примерно следното: „Ако тайничко винаги сте мечтали да видите името си, огряно от светлините на прожектора, американският концептуалист Джон Балдесари е решил как това може да се случи на всеки от нас. Знаменитият Балдесари набира 100 000 участници за проект, наречен Your Name In Lights, който ще бъде представен на арт събитието Sydney Festival. Вашето име би могло да се появи за 15 секунди на огромен екран, разположен на външна стена на Австралийския музей в Сидни. Точно така - за добро или лошо - Your Name In Lights се заиграва с пророчеството на Уорхол, че в бъдеще всеки от нас ще има своите 15 минути слава. Обърнете внимание, че Балдесари редуцира минутите на секунди.”
[Edit]