Роден в Хартфорт, Кънектикът, САЩ
1974-1977 - Учи в Институт по изкуствата, Балтимор и Купър Юнион, Ню Йорк
1978-1979 - Учи изобразително изкуство във Франкфурт
1980 - Изложба, Ню Йорк
1980 - 2000-те - Изложби: Филаделфия, Сао Пауло, Хамбург, Лисабон, Базел, Киото, Милано, Ню Йорк, Стокхолм, Мюнхен, Брюксел, Сент Луис, Париж, Берлин, Сан Франциско, Виена, Хамбург, Залцбург
Характерен живописен стил, базиран върху апроприацията - присвояването на образи - постмодернизъм с препратки и цитати от арт брут, лоша живопис (Bad Painting), експресионизма, наивизма, исторически референции и кича. Живописни хибриди - колажи, асамблажи и акрилни бои. Цитати, заемки, текстове, различни интелектуални равнища и култури. Живее и работи в Ню Йорк.
1980-те - Серия творби с цветя, плодове, разноцветни топки, прости геометрични форми, портрети, дървета. Преднамерено небрежно, като рисунките на аматьорите и примитивизма.
Серия фигури, глави, "Конче" (2006), "Сладолед" (2008). Бийчлър работи живопис в огромни формати върху текстил, платно, хартия, колажи, с рисунки в черно - иронично като творбите на аутсайдерите и душевноболните.
Колажи - текстове, фотографии, с условни и декоративни форми и цветове с акрил, като графити с концептуални внушения, ирония и хумор към пазара и комерсиалните продукти.
1980-те - Към фигуративното движение - С. Ротенбърг, Борофски, Р. Блекнер, Н. Сперо, Д. Сел и др.
Живопис в комбинация с графити, примитивни фигури на банални и популярни визуални символи.