Следвайки традициите на бунтарското изкуство на графитите и черпейки вдъхновение от Дадаизма, Ситуационизма и Street art, проектът Brandalism извършва мащабен „ре-дизайн” на външните реклами в градовете Манчестър, Бирмингам, Лийдс, Бристол и Лондон, замествайки билбордове с графити, като така предизвиква рекламната индустрия.
- Проектът включва 25 артиста от 8 различни държави, работещи по седем теми:
- Изкуството на пропагандата
- Тялото и благосъстоянието
- Творческа съпротива
- Културни ценности
- Дълг
- Околна среда и реклама
- Визуално замърсяване
Всички те представят произведения на изкуството, чрез които се стремят да се противопоставят на рекламната индустрия и да си върнат „визуално замърсената” градска среда. Проектът е редактиран и разработен в движение, в продължение на 8 месеца, като всеки ден се добавя ново съдържание в галерията на сайта на Brandalism. Стартира малко преди началото на Олимпийските игри в Лондон, заради големия брой туристи и реклами, насочени към тях.
Идеята за името идва от малко известния писател Шон Терачи, популяризирал термина Brandalism (brand – марка, vandalism -вандализъм), взет от скандалния Банкси, в последната си книга ‘Wall & Piece’. Стрийт артистите, уморени от агресивните реклами на всеки ъгъл, решават да приложат в действие словосъчетанието и създават първия международен проект, пародиращ консуматорството. С работите си те предизвикват противоречие между очакванията и нагласите на зрителя и променената визия на околната среда.
В манифеста си художниците казват : „Тази проява се опитва да отвори въпроса за злините, създадени от рекламата, фалшивите нужди и разрушителни желания, които внушава, и се опитва да възстанови някои от пространствата, атакувани от нас”.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар