Италианското правителство одобри план за създаването на публично-частната Fondazione Grande Brera, която ще управлява прочутата Пинакотека „Брера” в Милано. От The Art Newspaper коментират, че това е необичайно решение за Италия, където големите музеи обикновено са изцяло държавни.
Министерството на културата на Италия е предприело тази стъпка, тъй като все по-трудно се справя с управлението на многобройните музеи. Като отговор на критиките, че прочутата миланска галерия фактически се приватизира, чиновниците отбелязват, че цялото имущество на „Брера” остава държавно, а фондацията ще се занимава с мениджмънта и юридическите въпроси.
В Пинакотеката се съхраняват изключителни образци на изобразителното изкуство като „Вечеря в Емаус”, 1606 г. от Караваджо, „Оплакване на Христос”, 1408 г. от Андреа Мантеня, „Олтарът Монтефелтро”, позната и като „Мадоната от Брера”, 1472 г. на Пиеро дела Франческа, „Пиета”, 1460 г. на Джовани Белини, „Обручение на Дева Мария”, 1504 г. от Рафаело, „Търсенето на тялото на Св. Марк”, 1562-1566 г. от Тинторето и много други.
Очаква се новата управленска структура да започне работа през декември, а нейна основна задача ще бъде цялостното реновиране на музея, което по предварителни изчисления ще струва между 120 млн. и 150 млн. EUR. Плановете предвиждат, като начало, да бъде разширена изложбената площ за сметка на реставрацията на разположеното наблизо Палацо „Читерио”, построено през XVIII в. Дългосрочната стратегия за управлението на „Брера” предвижда дори преместването на знаменитата Художествена академия, която се намира в сградата на Пинакотеката, на ново място и така да бъде освободено още пространство за забележителната й колекция.
Fondazione Grande Brera ще се заеме и с финансовите въпроси: сега галерията не получава средства от продажбата на билети, а парите за издръжката й идват от министерството на културата, тъй като държавните галерии в Италия нямат правото да набират самостоятелно средства.
Застъпниците на новата структура на управление на „Брера” дават за пример Египетския музей в Торино, чиято посещаемост достигна 500 хиляди души за година, след като през 2005 г. мениджмънтът му пое независим фонд. Към момента миланският музей е посещаван от 200 хиляди души годишно. Опонентите на промяната смятат, че частната фондация ще управлява „Брера” като бизнес проект, а не като културна и обществена институция.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар