НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Значките изчезват (02.08.2013)

Световноизвестният музей „Метрополитън” (Metropolitan Museum of Art; MET) се отказа от своите знаменити метални „М-копчета”, които посетителите получаваха вместо билети, съобщи наскоро The New York Times. За първи път кръглите разноцветни значки, прикрепвани към дрехите на зрителите, бяха пуснати в „обръщение” през януари 1971 г. и натрупаха „трудов стаж” от... 42 години!

От MET спират използването на емблематичния артикул заради неговата... нерентабилност. Според специалисти в бранша, през годините металът поскъпнал значително, а броят на фирмите, конкуриращи се за правото да произвеждат прочутите „копчета”, намалял драстично. Всяка година прочутият музей поръчвал на четири пъти партиди от 1.6 милиона значки, но в последно време цената на една бройка се увеличила с 2-3 цента. Друг аргумент е, че хартиените билети ще бъдат далеч по-евтини и по-екологични, допълва Lenta.ru.

Върху симпатичното „копче” на MET е изобразена буквата М от книгата „Божествената пропорция” (Divina Proportione; 1509) на италианския ренесансов математик Лука Пачоли (Luca Bartolomeo de Pacioli; 1445-1517), за чиято основа ученият използвал образец на Леонардо да Винчи (Leonardo da Vinci; 1452-1519). Различните видове значки били изработвани в 16 цвята, а който от посетителите успяваше да събере всички, влизаше в музея безплатно. През изминалите повече от четири десетилетия дизайнът на „копчетата” е използван многократно като детайл в различни сувенири на „Метрополитън”, като от магазина на нюйоркския музей може да се купи дори... рокля от значки с буквата М.

 „Копчетата” се появиха година след като от MET въведоха своеобразен пожелателен принцип при заплащането на входна такса: от музея предлагаха посетителят да заплати за една значка 25 USD, а той даваше на касиера каквато сума пожелае... Отказът от култовия символ съвпадна със завръщането на хартиените билети, които бяха въведени от 1 юли 2013 г., който стана първият работен понеделник на „Метрополитън” от 1971 г. до днес.

Новината за тези промени съобщи още през март т.г. Томас Кембъл (Thomas P. Campbell), главен изпълнителен директор на най-големия музей в САЩ, който тогава сподели, че през 2012 г. MET е бил посетен от 6.28 млн. души, абсолютен рекорд в 143-годишната история на институцията...

През летните месеци посетителите на „Метрополитън” могат да видят вълнуващи изложби като „Гражданската война и американското изкуство” (The Civil War and American Art) - до 2 септември; екстравагантната експозиция от висша мода Punk: Chaos to Couture - до 14 август; уникалната колекция „Търсене за Еднорога” (Search for the Unicorn), с която се отбелязва 75-годишнината на филиала във Форт Трайон Парк - до 18 август; „Ретроспектива на скулптора Кен Прайс” (Ken Price Sculpture: A Retrospective) - до 22 септември; „Рисунки и гравюри” (Drawings and Prints), от постоянната колекция на музея, посветени на 150 години от историческата битка при Гетисбърг - до 25 август; и др.

 

 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!