Норман Фостър се отказа от участието си в проекта за разширяването на държавния музей за изящни изкуства “Пушкин” в Москва. Фостър е взел това решение, след като главният архитект на Москва - Сергей Кузнецов издал ултиматум, настоявайки Фостър да поеме по-активна роля в проекта и да дойде в руската столица до един месец.
"Ако господин Фостър, по една или друга причина, откаже да участва по-нататък в работата, най-вероятно ще проведем ново състезание, за да изберем друг проект, по възможност на западни архитекти", казва Кузнецов пред ИТАР-ТАСС.
От своя страна от Foster + Partners казват, че са се отказали от проекта от преди повече от два месеца. Освен това от фирмата са постановили, че не желаят името им да се използва във връзка с проекта. "Foster + Partners взе това решение, защото в музея, за последните три години разработването на проекта се изпълнява от други фирми. Това се случва, въпреки многобройните опити да се продължи нашата работа с музея. "
Кузнецов от своя страна заяви пред репортери след среща на архитектурен съвет на Москва, че той няма нищо против господин Норман Фостър, а се противопоставя само на неговите методи на работа.
Трансформацията на района на музея "Пушкин" в Москва по проект на Foster + Partners трябваше да включва сериозна модернизация на самата музейна сграда и внимателно третиране на околната застройка от здания - паметници на културата, с цел създаване на нов модерен културен район в центъра на Москва.
Сградата на музея "Пушкин", завършена през 1912 г., щеше да има ново голямо входно пространство, впечатляващият стъклен покрив щеше да бъде възстановен, а галерийните площи - значително разширени. Двата съществуващи двора в рамките на терена трябваше да се остъклят с цел осигуряване на целогодишно функциониращи площи.
Планът преразглеждаше различните колекции от сгради в рамките на комплекса, разширявайки експозиционните и складово-архивните площи. Четири нови сгради включваха изложбени зони, мултифункционална сграда с 600 места, библиотека и нова административна сграда.
Предвиждаше се целият район да стане пешеходен с нови градинки към съществуващите вътрешни дворове на историческите карета.
Комплексът е разположен близо до градски забележителности като Кремъл и катедралата "Христос Спасител". Концепцията за преустройството на музея “Пушкин” се характеризира с отвореност към по-широкия градски контекст и подобрява достъпа до близката метростанция, като пътникопотокът се влива директно в нея.
“Много съм развълнуван от този необикновен проект, който създава културен район около музея "Пушкин". Това е истински генерален план, ориентиран не толкова към отделните сгради, колкото към ансамбъла, взаимодействието, обществените пространства и озеленяването, засилване на връзките над и под земята”, така коментира сър Норман Фостър проекта при неговото стартиране през 2008 г.
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Кристис пуска на търг Маймуната балон (Синя) на Джеф Куунс
Добавете коментар