По време на сезона пролет/лято 2013 г., три временни изложби, организирани в най-големия музей в САЩ – Метрополитън в Ню Йорк, са генерирали проходи от 742 млн. щатски долара за града, благодарение на регионални, национални и международни туристи в Ню Йорк, според проучване, направено сред посетителите на музея. Това са изложбите: „Импресионизъм, мода и модерно време”, „Пънк: хаос и висша мода” и специално направената изложба на покрива на музея от пакистанския художник Имран Куреши. Повече за тези знаменити изложби и техните автори, можете да прочетете тук и тук.
Използвайки индустриалния стандарт за изчисляване на въздействието на данъчните приходи, проучването е установило, че преките данъчни ползи за града и държавата от посетители извън града възлизат на около $ 742 млн. щатски долара. Общите годишни приходи от туристическия поток в Ню Йорк през цялата фискална 2013 година възлизат на 5,4 милиарда щатски долара.
Емили K. Рафърти, председател на музея Метрополитън, заяви: "Туризмът – както вътрешен, така и международен е от жизненоважно значение за икономическото развитие на Ню Йорк. Музея Метрополитън е най-посещаваната културна атракция в града. Ние се гордеем с този силен рекорд за привличане на посетители извън петте квартала на Ню Йорк, както и със силното въздействие на музея върху икономиката на страната”.
В периода пролет/лято 2013 г. изложбата „Импресионизъм, мода и модерно време”, представена между 26 февруари и 27 май 2013 г., е привлякла 440 973 посетители. Посетителите на изложбата „Пънк: Хаос и висша мода”, провела се в периода 9 май – 14 август 2013 г. са били 442 350, а за специално създадената творба от пакистанския художник Имран Куреши, разположена на покрива на музея в периода 14 май – 31 август, са дошли 259 858 посетители.
54% от туристите в града посочват музея Метрополитън като основен мотивиращ фактор за посещение в Ню Йорк. По скалата от 1 до 10, 26% от посетителите са посочили рейтинг от 8 или повече точки, на въпроса дали една от трите изложби ги е мотивирало да посетят Ню Йорк. Основната цел за пътуване до Ню Йорк е била удоволствие за 84% от посетителите, бизнес за 4%, съчетание между бизнес и удоволствие за 12%.
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Кристис пуска на търг Маймуната балон (Синя) на Джеф Куунс
Добавете коментар