Непозната картина на Джон Констабъл – един от най-известните британски художници от XIX век, бе разкрита под друго негово платно, съобщиха от музея „Виктория и Алберт” в Лондон. Откритието е направено, когато реставраторите на музея са приготвяли произведението за мащабна изложба в музея, стартираща през есента на 2014 г. Зад маслената картина „Branch Hill Pond in Hampstead” е било открито друго произведение, което незнайно поради какви причини е било залепено под нея.
Реставраторите са щастливи, че картината не е силно повредена от остатъчния слой лепило, под която е била залепена с помощта на ютия. Прочетете повече за Констабъл тук и тук.
Музеят „Виктория и Алберт” разполага с най-голямата колекция от произведения на Констабъл в света, благодарение на завещанието, направено през 1888 г. от последното от децата на Констабъл – Изабел. Тя дарява всички намиращи се в студиото на художника произведения, сред които три картини с маслени бои, 92 маслени ексиза и 297 рисунки и акварели.
От музея са подозирали, че нещо се крие под картината „Branch Hill Pond in Hampstead”, защото се виждали очертания, когато произведението било подложено на рентгенов анализ. Въпреки това, реставраторите не са предполагали, че това може да е произведение на художника, като са решили, че за да спести материали, Констабъл е преизползвал друго платно.
Когато подложката на платното е започнала да се отлепва, от музея решили да си изяснят случая и предприели реставрацията, която довела до намирането на тази невиждана творба.
Кураторът на музея, Марк Евънс, споделя, че маслените скици на Констабъл днес биха се продавали много по-скъпо, отколкото са се продавали през XIX век. "Когато Констабъл е починал, неговите скици вървели по няколко гвинеи за четири или пет”.
Eвънс смята, че изобразеното върху скицата е тухлена пещ и пресъздава пейзаж от Хампстед, където художника е имал къща.
Според куратора произведението е нарисувано в края на лятото на 1821 г. или 1822 г., след което е било прикрепено върху твърда основа. Самият Констабъл вероятно я е нарисувал върху нещо твърдо – като кутията си за бои, която често използвал при скиците си на открито.
По неизвестни причини десетилетия по-късно картината е залепена под друга скица. Единият от вариантите е този, който е рамкирал „Branch Hill Pond in Hampstead”, да се е нуждаел от нещо твърдо, върху което да залепи картината.
От тази седмица произведението ще бъде изложено на вниманието на посетителите в музея „Виктория и Албърт” в Лондон.
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Кристис пуска на търг Маймуната балон (Синя) на Джеф Куунс
Добавете коментар