Бранкузи, Ман Рей и Росо използват медиума на фотографията по иновативен начин в работата си. В експозицията ще бъде представена група от 40 скулптури, както и повече от 60 фотографии, които художниците правят на своите произведения. Фотографиите предоставят уникален поглед върху същността на скулптурните произведения и артистичните похвати на тези художници.
В качеството си на автори, Росо, Бранкузи и Ман Рей са от решаващо значение за развитието на модерната скулптура. Заедно с Огюст Роден (1840 г. – 1917 г.), Медардо Росо е художникът, който представя импресионизма в скулптурата. Бранкузи е известен като основател на съвременната скулптура. Неговото творчество е характерно със своите абстрактни форми, както и с полирания бронз и мрамор. Повече за биографията на Бранкузи можете да прочетете тук.
Ман Рей е прочут фотограф и художник, изиграл ключова роля в дадаизма и сюрреализма. Той комбинира битови предмети за създаването на нови обекти, които са съпоставими с редимейдите на Марсел Дюшан (1887 г. – 1968 г.). Освен това, Ман Рей разработва собствена фотографска техника, която нарича „рейография”. Повече за биографията на Ман Рей можете да прочетете тук.
След 1900 г. технологичното развитие прави фотографията по-лесно достъпна за повече хора. В началото на ХХ век художниците все по-често започват да виждат нови изразни средства във фотографията. Бранкузи, Росо и Ман Рей използват фотографията не толкова като средство за документиране на тяхната работа, а по-скоро за да покажат по-ясно на наблюдателя как следва да разглежда и тълкува техните произведения. Тези автори експериментират активно с техниките, като преекспонират, използват иновационни ъгли на заснемане и замъгляват предния план или фона. Бранкузи например, заснема своите произведения на пряка слънчева светлина, за да може полираният бронз да образува драматични отблясъци на снимката. Той никога не е позволявал на друг да снима скулптурите му, така че всички представени фотографии са изцяло негово дело.
Росо манипулира своите фотографски изображения, като ги снима отново, изрязва ги и пише върху тях. Ман Рей залага на по-гъвкав подход, като използва фотографска техника, при която не е нужен фотоапарат, поставяйки обекти директно върху фотографската хартия.
Изложбата представлява рядка възможност за ценителите да видят произведенията на тези трима велики артисти, събрани в една изложба. Въпреки, че никой от тях не е французин, те живеят и работят в Париж във важен етап от своята кариера. Ман Рей помага на Бранкузи да направи тъмна фотографска стая в своето студио, където може да проявява снимките си. Все пак, Ман Рей не оценява фотографиите на Бранкузи на високо ниво, въпреки, че се възхищава от неговите скулптури. Повече за скулптурите на Бранкузи можете да прочетете тук.
Съществува прилика между известната фотография на модела Кики дьо Монпарнас "Черното е бяло” (1926 г.) на Ман Рей, и скулптурата на Бранкузи „Спяща муза” (1910 г.), който на свой ред се повлиява от произведението на Росо „Болно дете” (1893 г. – 1895 г.).
Изложбата ще бъде открита на 8 февруари и ще продължи до 11 май 2014 г.
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Кристис пуска на търг Маймуната балон (Синя) на Джеф Куунс
Добавете коментар