НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
„Кунстхаус Цюрих” представя изложба с над 100 шедьовъра на модернизма от Матис до „Синия конник” (11.02.2014)

В наши дни експресионизмът обикновено се възприема като немско течение в изкуството, въпреки че в действителност той изкристализира в началото на ХХ век от сблъсъка между ентусиазираните немски художници и класическия модернизъм във Франция. Експресионистите са последователи на Сезан, Гоген и Матис. Прочетете повече за Анри Матис тук.

Отговорът на художниците от групите „Мостът” ("Die Brücke") и „Синия конник” ("Der Blaue Reiter") по отношение на френския постимпресионизъм и фовизъм е експлозия от цветове. Колекционерите в Германия също с нетърпение изкупували и излагали френското изкуство, докато далновидните музейни директори ги изкупували за собствените си колекции.

Изложбата в „Кунстхаус Цюрих” се опитва да изясни на посетителите връзките между тези две течения. Тя показва, че експресионизмът е движение, оформено от духа на космополитизма и продуктивния международен обмен. Експозицията представя резултатите от последните изследвания в тази област, с помощта на 107 шедьовъра на 37 художници, документиращи историята на това как едно течение, на което изкуствоведите не са обръщали достатъчно внимание, се е възприемало.

Куратор на изложбата е Катрин Хъг. Заедно с „Кунстхаус Цюрих” и Тимъти Бенсън - уредник в немския Център за изследвания на експресионизма „Гор Рифкинд”, тя е успяла да обедини картини и графични произведения, включвани в по-големите изложби и колекции, както и такива, които са проучени подробно от немски художници в Париж. Произведенията са съпоставени с тези на техните „предшественици” от френския модернизъм, като по този начин може ясно да се открои първоначалното вдъхновение на немските експресионисти.

За разлика от импресионизма и поантилизма, които се фокусират върху заобикалящия ни свят, експресионизмът е течение, което дава формален израз на вътрешните усещания и психологическите състояния на своите създатели, на език, който е едновременно мощен и енергичен. Относително грубите следи от четки отразяват опасенията, но също и надеждите, с които е пропит продуктивния и съдбовен период преди Първата световна война (1914 г. – 1918 г.).

Освен обиколка из европейската история на изкуството от Париж до Берлин, изложбата отразява резултатите от проведените изследвания във френско-германските отношения от началото на ХХ-ти век. „Кунстхаус Цюрих” разделя произведенията на тематични и формални групи, като „Ван Гог”, „Париж”, „Фовистите”, „Берлин”, „Кубизъм”, "Мостът", "Синия конник” и др.

За да се осъществи мащабната експозиция, са взети назаем множество произведения от едни от най-престижните колекции и музеи в света, сред които „Орсе”, „Тейт”, „Метрополитън”, Националната галерия във Вашингтон, Националната галерия в Берлин и много други.

Изложбата, съпроводена  от пълен цветен каталог,  ще може да бъде видяна до 11 май 2014 г.

Постер
Постер
Постер
Постер
Част от изложбата
Част от изложбата
Част от изложбата
Част от изложбата
Част от изложбата
Част от изложбата
Част от изложбата
Част от изложбата
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!