Олтарната картина „Христос в Емаус” – Christ at Emmaus от 1904 г., дело на Емил Нолде, беше открадната от олтара в църквата Йолструп – Ølstrup Church, която се намира недалеч от градчето Рингкьобинг. Липсата на творбата била установена сутринта на 11 март, вторник, съобщи The Art Newspaper.
Представители на полицията заявиха, че кражбата е могла да бъде извършена по всяко време на 10 март, тъй като църквата цял ден е била отворена за посетители и не е охранявана, дори и през нощта. Засега е невъзможно да бъде определен часът на похищението, тъй като в сградата на малката църква няма видеонаблюдение, а и на местопрестъплението не са оставени никакви следи. Според викария Дорте Брьонден Каасгард от църквата Йолструп, той и неговите колеги „никога не са гледали на храма като на художествен музей” и „всеки е имал възможността да влезе в църквата, без да е наблюдаван с камера”.
Емил Нолде рисува картината по поръчка на местната църква „Христос в Емаус” през 1904 г., за което му били заплатени 340.57 датски крони - днес, тази сума се равнява на 1.8 млн. USD.
В момента, в различни части на Германия могат да бъдат видени няколко изложби на художника, който е смятан за един от най-изявените експресионисти на XX в.: до 30 март тази година, Nolde Museum Berlin представя експозицията „Късната любов на Емил Нолде…”; в северната германска общност Зеебюл, галерията на фондацията, носеща неговото име - Nolde Stiftung Seebüll, показва „Емил Нолде - абсолютната първичност”, в която до 30 ноември, ценителите ще видят творби от цикъла „Пътуванията на Нолде в южните морета 1913”; а преди дни - на 5 март - във франкфуртския Städel Museum беше открита мащабна „Ретроспектива” със 115 творби от колекцията в Зеебюл: 54 картини, 43 акварела и 18 от прочутите „ненарисувани картини”, които художникът създава инкогнито по време на Втората световна война, след като през 1941 г. нацистката диктатура му забранява да рисува. Изложбата във Франкфурт ще продължи до 15 юни т.г.
Въпреки че, през 1934 г. Емил Нолде встъпва в редовете на Национал-социалистическата работническа организация, която по-късно е присъединена към германската Нацистката партия, неговото творчество попада в списъка на т.нар. „дегенеративно изкуство” и около 1000 негови произведения са конфискувани, като някои от тях са продадени, а други са унищожени.
През 1937 г. картината му „Житие Христово” (Leben Christi) е сред централните експонати на организираната от хитлеристката пропаганда историческа изложба на 650 произведения на „изродено изкуство” - по думите на Йозеф Гьобелс, която независимо от политическата конюнктура е посетена от над два милиона души.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар