НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Реставрираното произведение „Стенопис”, създадено специално за Пеги Гугенхайм от Джаксън Полак, е изложено в музея „Гети” (18.03.2014)

„Стенопис” – маслена картина, която един от най-значимите художници от втората половина на ХХ век – Джаксън Полак създава, е представена за първи път, след като бе внимателно реставрирана. Сега тя е почистена, има по-ярки цветове и още по-извисено присъствие, отколкото е имала преди. Прочетете повече за произведенията на Полак тук.

Шедьовърът, създаден с маслени бои върху платно, е с размери от над 2,4 м. височина и близо 6 м. дължина. Обстойната му реставрация е била пазена в тайна от музея „Джон Пол Гети” в Лос Анжелис в продължение на повече от една година.

Творбата е създадена през 1943 г. за заможния колекционер и любовница на Джаксън Полак – Пеги Гугенхайм. Шедьовърът представлява ключов момент в кариерата на Полак. Тогава авторът започва да заменя символичните форми с похватите на абстрактния експресионизъм и „дрипинг” техниката, която отличава неговата кариера и трансформира сцената на изкуството.

Тази картина е културна промяна, която предефинира изкуството на ХХ век”, споделя известният изкуствовед Джим Куно, председател и главен изпълнителен директор на тръст „Джон Пол Гети”. Произведението ще бъде изложено до 1 юни в музея в Лос Анджелис.

Първото нещо, което посетителите в музея забелязват, са далеч по-ярките цветове от тези, които произведението е имало, докато е било изложено в продължение на десетилетия в музея на университета на Айова.

Реставраторите премахват лака, положен през реставрацията от 1973 г. Въпреки, че тя спасява картината, постепенно цветовете са избледнели. Също така, реставраторите разбулват и някои митове около картината. Един е от тях е, че тя е била създадена „на един дъх” в период от 24 часа. Всъщност, реставраторите откриват наслагвания и различни слоеве върху платното, които са трябвало да съхнат в продължение на дълго време. Въпреки, че няма доказателства, платното да е поставяно на земята, реставраторите откриват употреба на бояджийска боя.

Произведението, в което са видими животински елементи, е било описано от самия Полак като представяне на паническо бягство на животни от американския Запад.

Другият мит, който реставраторите опровергават, е че произведението е било срязано, за да може да се побере в апартамента на Пеги Гугенхайм в Ню Йорк. Всъщност то е било подгънато от двете страни, но никога не е било рязано. Прочетете повече за музея „Пеги Гугенхайм” във Венеция тук.

След музея „Гети”, произведението ще бъде изложено в „Sioux City Art Center” в Айова, в продължение на няколко месеца. В момента се обмисля, дали шедьовърът на Полак да не бъде представен и да други места по света, преди да се завърне в Айова, където е построен нов музей, в който да бъде изложен.

Jackson Pollock's Mural
Jackson Pollock's Mural
Jackson Pollock's Mural
Jackson Pollock's Mural
Sean O'Harrow, director of the University of Iowa Museum of Art
Sean O'Harrow, director of the University of Iowa Museum of Art
По време на реставрацията
По време на реставрацията
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!