Малцина артисти предизвикват такъв дебат, като Алън Джоунс. Сатиричен, смел и изобретателен, работата му принадлежи към поп арта на 60-те и влияе на много художници. Идеите на Джоунс могат да се проследят във всичко от съвременния дизайн до киното и модата.
Алън Джоунс е роден във Великобритания през 1937 г. и става известен със своите скулптури. Той е изключен от Кралската академия по изкуствата, където учи заедно с Дейвид Хокни и продължава образованието си в Колежа по изкуствата Hornsey College в северен Лондон, след което започва да преподава там.
Много от картините на Джоунс черпят идеите си от фетишизма, изложбите му с еротични скулптури, като „Закачалка” и „Маса и стол”, които превръщат женското тяло в обект – мебел, стават скандални. В предстоящата изложба от 13 ноември до 25 януари, в Кралската академия по изкуствата зрителите ще могат да видят наскоро реставрираните „мебелни” произведения, а също така и мащабни стоманени пластики с ярки цветове, както и рядко излагани сторибордове-планове за композиции.
Това дълго отлагано признание на творчеството на Джоунс обхваща цялата му кариера от 1960 г., когато заедно с връстниците си като Хокни и Колфийлд, той е тясно свързан с възхода на поп арта до наши дни. Експозицията преминава свободно през различните материали, с които художникът експериментира с невероятна амбиция, за да създаде творби, които са винаги изненадващи, провокативни и заредени с жизнената енергия на човешкия живот.
Изоставяйки хронологичния подход, изложбата в Кралската академия проследява връзките и темите през десетилетията. Това, което се получава, е визуалния език на живописната традиция и иконографията на градския живот, театъра и рекламния език, вдъхновен от американската култура на потребителите и графиките на Уорхол и Лихтенщайн.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар