НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Сивото е цветът на душата в творчеството на Eл Анатсуи (31.10.2014)

Добре познатия сред американските колекционери съвременен скулптор от Гана - Eл Анатсуи описва детайлно своята отдаденост към сивото и всички негови оттенъци. Много от скулптурите на Анатсуи са непостоянни във формата си, замислени да бъдат свободни и гъвкави, така че те могат да бъдат променени по всякакъв начин за всяка инсталация.

Анатсуи работи с дърво, глина, метал, и от скоро с изхвърлени метални капачки от бутилки за алкохол. Скулпторът разрушава традиционното придържане към формите на пластиката, докато визуално променя историята на абстракцията в африканското и европейското изкуство. Той сподели в галерия „Mnuchin” по повод новата му изложба „Metas”, която ще отвори днес на 31.10.2014 и ще продължи до 13 декември на 78-ма улица в Ню Йорк - „Обичам сивото, защото е неутрално, не е нито черно, нито бяло“, казва Ел Анатсуи, който е на 69 години. „Винаги сивото е присъствало в творбите ми. Понякога е трудно да виждаш с цветове. Сивото е цветът на вътрешното. Понякога е на обратната страна на картината, така че не го виждаш. Но то е там, знам, че  е там.“

„Metas” е първата изложба на художника от Гана в Ъпър Ийст Сайд, както и първото му шоу в Ню Йорк след „Gravity and Grace: Monumental Works by El Anatsui“, ретроспектива, представена в музея в Бруклин през 2013 година. Изложбата е представена със сътрудничеството на галерия Джак Шайнман.

Анатсуи споделя, че античното настроение на галерия „Mnuchin”, която се помещава в историческа градска къща, го заинтригувало. „Това не е просто една бяла кутия“, казва той. „Помислих си, че това е един чудесен начин да използвам пространство,  което има своя особеност и детайли.“

Анатсуи е изградил кариерата си, започвайки да създава големи величествени обекти от малки и обикновени такива. Повече от творбите му в галерията, всички, от които са създадени през 2014, са блестящи и педантични до детайлност, направени от капачки на бутилки за ликьор, които са изковани и пришити заедно с меден проводник в пробляскващо, безкрайно меко и поресто ярко впечатляващо изображение, което е наполовина гоблен, наполовина скулптура.

В неговите „Metas” серии, Анатсуи търгува с блясъка и жизнеността на своя цвят за по-приглушено изследване на формата, текстурата и дезориентиращия ефект. Изработени от пресовани метални капачки на бутилки и вестникарска хартия, която е отпечатана от плоча – един нов метод и средство за художника – тези творби се заиграват със светлината и трансформацията на материалите от ежедневието ни, но в творбите му има и пластичност и материалност не винаги присъстваща в неговите по-барокови и приличащи на дрънкулки творби. Тези пластични стенописи имат вълнички и вълни, върхове и долини, гребени и водопади и насочват към многобройните им съставни части.

„Не исках да работя с повече цветове“, казва Анатсуи. „ Исках да запазя мълчание, защото вече има толкова много неща, които се случват.“

Основателят на галерия “Mnuchin”, който е и запален колекционер на изкуство през последните пет години, подчерта колко рядко е художник да опита нещо ново. „Куражът, който е необходим да се промени един художник, особено, когато той е успешен, е необхватен“, казва Робърт Мнухин. „Ел можеше да почива на лаврите си и да ни дава това, което очакваме, но вместо това той все още се променя и затова трябва да сме благодарни.“

.
.
.
.
Анатсуи
Анатсуи
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!