Всяка от двете картини е озаглавена „Съжаление”. Това наименование е вдъхновено от печат, който Джоунс създава преди около пет години, с цел да намали потока от молби и покани, които той често получава. В момента, тази дума се появява в горния десен ъгъл на двете картини, имаща ролята както на подпис, така и на заглавие. Повече за Джаспър Джоунс можете да прочетете тук.
През юни 2012 г. Джаспър Джоунс открива стара снимка на младия художник Лусиан Фройд в каталог от аукцион. Снимката, която е част от серията „Съжаление“, е направена около 1964 г. от британския фотограф Джон Декин. Джаспър Джоунс се вдъхновява от тази снимка не само заради енергията, която тя съдържа, но и от повредите, които е претърпяла. През следващите месеци, снимката се превръща в отправна точка за серията „Съжаление”, в която Джоунс допълнително я преработва.
Първоначално, изложбата „Джаспър Джоунс: Съжаление” бе представена в Музея за модерно изкуство в Ню Йорк. „Белведере“ е нейната трета спирка, като преди това тя бе представена и в галерията на Института за изкуства „Курто” в Лондон. Това е първата самостоятелна експозиция на Джаспър Джоунс във Виена от 1987 г. насам.
Тя ще остане отворена за посетители до 26 април.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар