До 22 март над 270 дилъри ще представят своите произведения на изкуството, обхващайки диапазона от антики до съвременно изкуство, през бижута, мебели и племенно изкуство. TEFAF е много развито събитие. Много от хората, които посещават събитието в Маастрихт, идват всяка година. Повечето музейни групи са направили това събитие задължително в техния график за арт изложби, където музейните куратори все по-често намират себе си в ролята на съветници на арт пазара.
Тази година, панаирът TEFAF трябваше да работи извънредно много, тъй като новите дати на Арт Базел Хонг Конг съвпаднаха с тези в Маастрихт. Докато е очевидно защо мега панаирът TEFAF може да иска по-голямо времево разстояние между китайското и шведското си издание, решението Арт Базел Хонг Конг да се проведе на същите дати изненада много хора от индустрията.
„Отговориха, че не били осведомени, че панаирът TEFAF е точно на тази дата, но ние не можем да повярваме в това.“, сподели иронично кураторът Раундел. Трудно е да се разбере, дали Арт Базел е толкова уверен, че клиентите му не се припокриват с тези на TEFAF и ако има подобни изложби, колекционерите ще изберат китайския пазар или това е пресметнат риск, който цели да убие конкуренцията на панаира в Маастрихт .
Във всички случаи, промяната на датата остави няколко дилъри без възможност да посетят единия или другия панаир. Колекционерът Емануел Перотин, който искал да вземе участие в проекта „Нощен риболов“ на куратора Сидни Пикасо, трябвало да се откаже от присъствие, поради липса на персонал. Датите поставиха в неудобна позиция и галерия Lisson, основен дилър на Тони Крег, която все още не е потвърдила присъствието си.
Докато Раундел убеждаваше новинарските сайтове за изкуство в интернет, че доста дилъри са избрали Маастрихт пред Хонг Конг, доста благонадеждни партньори, сред които Rossi&Rossi, MarlboroughFineArt и Бен Браун присъстват и на двете събития.
„Всички се опитваме да се справим някак си, защото наистина е невъзможно да бъдем на двете откривания едновременно“, казва Фабио Роси, чийто предложения варират от впечатляващата бляскава фигура на Ваджрадхара (най-ранния изначален Буда) до колажи на съвременния тибетски художник Тензинг Ридгол. „Избрах да съм тук, а моят братовчед - в Хонг Конг“.
Следващата година трябва да е по-лесна за дилърите, тъй като двата гигантски панаира няма да се сблъскат времево. Но само времето ще покаже дали последният опит на TEFAF да си прокопае ниша в съвременния свят е печеливш билет.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар