По време на своята работа Беландер е използвал базите данни на BBC Your Paintings, Google Art Project, Wikiart и Wikimedia Commons. Той установил, че за разлика от филмовите трейлъри, при които са предпочитани различните нюанси на оранжевото, в изобразителното изкуство - най-вече в живописта, се срещат повече сините цветове.
Според учения, има няколко причини, които обуславят тази тенденция - по време на Първата световна война (1914-1918), например, синият цвят е много популярен сред художниците, които по всяка вероятност са вдъхновени и доразвиват концепцията на т.нар. син период на Пикасо (1901-1904); в края на XX в. цената на сините пигменти, които винаги са били много скъпи, вече са напълно достъпни; все по-пълната информация за токсичността на кадмия, който е съставна част на червените, оранжевите и жълтите бои; и, разбира се, влиянието на неумолимото време - по всяка вероятност с годините много от пигментите променят цвета си.
Ерин Блекмор, от американското издание Smithsonian Magazine, обаче смята, че доминирането на синия цвят може да се дължи и на факта, че при цифрово изображение, много често тъмните участъци от картините изглеждат синкави, което по някакъв начин компрометира изследването.
В средата на декември миналата година, от компанията Pantone определиха за „Цвят на 2015 г.” (Color of the 2015) виненочервеният, или Marsala (18-1438), припомнят от artnet.com.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар