Музейното пространство, което се открива на 1 май, е оборудвано с безпрецедентни архитектурни съоръжения, предназначени да впечатляват както художниците, така и посетителите. С преместването на сградата от източен Ню Йорк в сградата на Ренцо Пиано, музеят който е на 84 години, променя много повече от адреса си. Новата сграда е с площ 20.500 кв. м., като не е направена нито от модерен бетон, нито от пищен мрамор. Вместо това, от музея избират регенерирана борова дървесина от бивши фабрики, така че художниците ще могат да забиват пирони в нея или да откъсват малки участъци, ако се налага. Музеят разполага със запаси от допълнителни дъски в случай, че някой има нужда от това.
Таванът на главната галерия, който е с форма на решетка, позволява на художниците директно на окачат творбите и инсталациите си, без да се налага да продупчват гипсокартона. Огромната стая с площ от близо 1700 кв. м. е изградена без колони, което я прави най-голямата музейна галерия в Ню Йорк с открит изглед.
Освен изложбените зали и огромната зала без колони, музеят „Уитни“ притежава център за обучения, библиотека, аудиториум с 170 седящи места, реставрационен център, кафе и ресторант.
Дизайнът на асансьорите в музея е дело на концептуалния художник Ричард Артшвагер, който почина преди две години. Той често експериментира с мотиви и мащаб, сред които мебели, за да оживи интериора на асансьорите. Художникът създава анимационни стенни панели, които правят асансьорите да изглеждат така, сякаш всеки от тях транспортира гигантска маса, врата и кошница.
Джонатан Борофски, известен с поредицата си от скулптури и картини на „Човек с чук”, създава инсталация от тичащи мъже на петия етаж на музея. Нюйоркската художничка Мури Хейлман, която прави цветни геометрични рисунки, планира да използва екстериора на музея като платно. От една от десетте метални куки, вградени във фасадата, тя ще окачи 30-метров розов винилен панел. Всяка една от тези куки може да издържи тегло от 270 килограма. Тя също така е изрисувала и няколко десетки столове от талашит, оцветени в нюансите на дъгата. Те ще бъдат използвани за сядане от посетителите, като са разположени на една от четирите тераси на музея.
Направата на музея възлиза на 422 милиона щатски долара. Всяка изложбена зала ще разполага с интернет достъп, в случай че творците искат да публикуват в уеб пространството свое произведение. Директорът на музея е помолил архитекта да създаде нещо, което да изглежда грубо, и в никакъв случай да не изглежда „ценно”. В действителност, отдалеч дизайнът на музея наподобява на самолетоносач.
Музеят е отворен 6 дни в седмицата, без вторник. Билетите са на стойност 22 долара, а за непълнолетни входът е свободен.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар