НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Музеите все повече разчитат на мобилни приложения, за да въведат младото поколение в света на изкуството (27.05.2015)
Плъзгането на картина върху тъчскрийн, разглеждането на скулптура с виртуална лупа, сателитно насочване от хотела до най-близкото културно учреждение - ерата на приложенията вече е започнала в германските музеи, предаде ДПА. "Все повече и повече музеи заменят аудио гидовете си с приложения за таблети и смартфони", отбелязва Томас Тимайер от университета на Тюбинген, Германия. Дигиталните гидове са предназначени да привлекат по-младо поколение музейни посетители.

Навлизането на изкуството в цифровата ера обаче, е изправено пред проблем - разработването на приложения струва пари, а не всички музеи могат да си ги позволят.

"Включването на дигитални медии е инвестиция в бъдещето на музея", казва Аня Шалушке, директор на Асоциацията на германските музеи.

Музеите в Германия продават около 110 милиона билети годишно - увеличение с 12 процента спрямо изминалото десетилетие благодарение на това, че страната се налага сред водещите туристически дестинации в света, както и на умението на местните културни учреждения да рекламират звездните си атракции и специални шоута.

На много места в Германия музеите, които могат да си го позволят, вече използват приложения. Над 5000 музея са регистрирани на museum.de - сайт и съответно приложение, което насочва потребителите кога се намират в близост до културно учреждение и как да стигнат до него, и предоставя информация за организираните изложби, входните такси и работното време. Приложението е налично и за айфони, и за телефони с мобилна операционна система андроид.

Музеят "Щедел" във Франкфурт е смятан от експертите за пионер в използването на апликации и социални медии. Десетки хиляди потребители четат блога на учреждението, стотици хиляди гледат клиповете му в Ютюб, страницата му във Фейсбук има над 30 000 харесвания, а последователите му в Туитър са над 11 000.

В дигиталната ера навлизат и други културни учреждения по света, като например Райксмузеум в Амстердам, Холандия, и музеят "Кулата на Давид" в Ерусалим, Израел. Израелският музей разчита на няколко приложения, използващи добавена реалност, чието масово навлизане в света на изкуството тепърва предстои, според прогнозите на експертите.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!