Самият автор споделя: „Крепостта Белведере, функционираща като защитна крепост и изразяваща светската власт, са в основата на тази изложба. С изгледа към Флоренция, град, олицетворяващ градския идеал, архитектурата в това пространство е обмислена по такъв начин, за да служи за подслон и в същото време да защитава жителите, доминирайки над хората и пространството.“ Прочетете повечe за другите проекти на Гормли тук.
В основата на изложбата са два варианта на творбата „Критичната маса II“ (1995), която се състои от 12 форми на тялото, получени от калъпи, за които художникът е използвал собственото си тяло. От всеки калъп са направени 5 екземпляра, с което общият брой на фигурите в тази композиция е 60. Първоначално, проектът е бил замислен за трамвайно депо във Виена, което не функционира от 1995 г. Сега, творбите придобиват ново въздействие, когато са поставени в контекста на ренесансовия град.
Основната идея в композицията е прогресията на 12-те „форми на тялото“, разположени за първи път в еволюционната линия „древен човек“, започваща с приведена фигура с лице към земята и завършваща с фигура с гледаща нагоре към небето.
На тази композиция е противопоставена купчина тела от същото произведение „Критична маса“, в която на всяка идея за усъвършенстване на човека, се противодейства от разпространението на война. Според Гормли, ние ставаме днес свидетели именно за това, като например случилото се както в Йемен, така и с Ислямската държава в Северен Ирак.
Изложбата на „Human“ в крепостта Белведере във Флоренция ще продължи през цялото лято и ще бъде закрита на 27 септември 2015 г.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар