Преди две години археологът Масимо Осана беше изпратен, за да надзирава археологическия проект, за който се съобщаваше за влошаване на руините, кражби на артефакти и плячкосване от страна на неаполитанската мафия – Камората. Сега той разполага с 130 милиона бюджет за реставрация, повечето от които идват от Европейския съюз. Прочетете повече за проекта тук.
През март инспекторите на ЮНЕСКО, които заплашиха, че ще извадят Помпей от Списъка на обектите на световното културно наследство, сега признават, че е имало значителни подобрения на консервация на обекта. Прочетете повече за ЮНЕСКО тук.
„Това е наистина вълнуващо време за Помпей. Хиляди хора работят заедно. В момента имаме 35 реставрационни обекта на терена“, споделя Осана.
Трансформацията на Помпей включва нова специална изложба на около 20 жертви на изригването, консервирани в гипс с техните изрази и позиции, фиксирани в самия момент, в който посрещат злата си съдба, бивайки овъглени от температури от над 300 градуса по Целзий.
Показани за първи път, телата на мъже, жени и деца от Помпей и Херкулан са изложени в дървена пирамида в средата на древен амфитеатър. A серия от нощни посещения до 27 септември ще даде възможност на посетителите да проучат мястото на лунна светлина. Тяхното преживяване ще бъде обогатено с гидове, видео инсталации и дегустации на вино, направено по древната римска рецепта.
„Ние последвахме съвета на ЮНЕСКО да разширим проектите след първоначалния срок от 2015 г. Имаме тази възможност и ще продължим да работим“, оптимистичен е Осана.
„Това е нова ера за Помпей и нашите усилия дават резултат”, заяви министърът на културата Дарио Франческини на Италия, след като откри Палестра Гранде (Голямата гимназия) на Помпей, след седем години реставрационни работи. Огромното пространство, заобиколено от колони е мястото, където младите римляни са практикували спортове, до момента в който Везувий изригва през 79 сл. н.е.
Реставраторът Паола Зороастър споделя: „Всички ние сме специализирани в различни области, някои в каменна зидария, други в мазилка, стенописи и мозайки. Условията тук на терена са добри, защото преди да започнем нашата работа, районът вече беше инспектиран и ремонтиран с цел гарантиране, че е сигурен“. Осана споделя и за икономическите проблеми в региона - това е един от най-бедните в Италия, което превръща работата по Помпей в особено важна. Хората се надяват, че обновеният Помпей ще допринесе за повече инвестиции в региона.
„Искаме бърз влак, който отива директно до археологическия обект в Помпей. Искаме околностите на обекта да бъдат също толкова красиви, колкото самото място“, споделя още той. Неговият оптимизъм, обаче идва на фона на серия от затваряния на обекта, което разгневи туристите и сериозно засрами правителството. Около 120 работници предизвикаха полемика преди две седмици, когато стачкуваха заради неизпратен извънреден труд, което доведе до затварянето на археологическия обект.
СГХГ представя изложба Европа в България
Frieze Лондон стартира тази седмица в сянката на Париж
Sofia Art Fair продължава до неделя с произведения на селектирани автори
Почина големият колекционер на българско изкуство Борис Бекяров
Добавете коментар