НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Бъдещето на оn-line пазара на изкуство (22.04.2016)
В разрез с тенденцията на спад в по-широкия пазар на изкуството, който отбеляза намаляване на продажбите миналата година, онлайн пазара отбеляза растеж с 24% до 3,7 милиарда долара според проучване публикувано от Hiscox dine art insurers на 19 април. Като се има предвид, че по-голяма част от сделките онлайн са на стойност 10 000 долара или по-малко, доклада предполага, че „долния край“ на пазара на изкуство е по-малко засегнат от глобалното забавяне на икономиката в сравнение с високите и средни нива.
 
„Онлайн купувачите са в дъното на ценовата скала и докато дилърите се опитват да се задържат на повърхността ще видите, че е трудно да просперират без онлайн стратегия“, казва Робърт Рийд, директор на Hiscox. Според доклада, 39% от галериите  нямат стратегия за електронна търговия.“
 
За първи път тази година Hiscox помоли купувачите да класират онлайн платформите за изкуство. Кристис бе посочена на първо място, а Сотбис на четвърто. Artsy и Artnet бяха класирани съответно на второ и трето място. Решението на Сотбис да стартират онлайн продажби през 2015 година изглежда се отплаща; те съобщават за интернет продажби  за над 100 милиона долара за първи път тази година. Броят на онлайн купувачите в компанията се е увеличил с 39%. Онлайн продажбите в Кристис са под 40 милиона долара и са се увеличили с 10 процента.
 
Традиционните аукционни къщи са изправени пред  силна конкуренция от онлайн компаниите като Auctionata и Paddle8, които са си удвоили продажбите миналата година. Наскоро аукционна къща стартира фиксирани цени за картините си (вместо модела за наддаване на живо) и увеличи продажбите си с 60 %.
 
Според проучване на Hiscox през 2013 година, 28 % от галериите са заявили, че предлагат на клиентите си възможността да купуват и плащат онлайн, което е с 22% повече от преди 3 години. Една от основните пречки пред дилърите, които продават онлайн е липсата на взаимодействие между купувачи и продавачи, което е против модела на галериите основан на отношения и познанства.
 
Въпреки това, все повече хора купуват от онлайн пазари на изкуство (увеличение от 21 % през 2015 до 41 % през 2016 година), отколкото в онлайн аукциони (ръст от 23% през 2015 до 37% през 2016 година).
 
Опцията да се купува веднага на фиксирана цена изглежда по-привлекателна пред наддаването и може да накара онлайн аукционните къщи да променят политиката си в тази посока. Все повече фирми започват да предлагат такива услуги, като Auctionata, Кристис и Куковски, които предлагат фиксираи цени за някои от произведенията си.
 
Предсказуемо, броят на хората, които купуват изкуство през мобилни устройства се е увеличил през последната година. 45 % от трафика идва от мобилни устройства, а Artsy докладва за утрояване на посещенията към мобилната версия на сайта им за последните 12 месеца. Трите й най-високи продажби са били направени след като колекционери са пуснали запитване през приложение, сред които е и продажба на стойност от 1,4 милиона долара от лондонска галерия към колекционер в САЩ.
 
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!