НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Гоша Рубчинский, превзе глобалната визуална култура на младите и висшата мода (17.01.2017)
През 2000 г. ситуираният в Москва моден дизайнер Денис Симачев стана известен с използването на цветна смесица от руската визуална култура: от червени и златни орнаменти на цветя до козина, огромни бижута, анимационни герои и съветски символи. Сега, 10 години по-късно, е невъзможно да говорим за възхода на тези символи в глобалната визуална култура без да споменем Гоша Рубчинский. Още първите му творби – фотографии или дрехи и аксесоари отразяват двойната идентичност на руското подрастващо поколение.
Дизайнерът, фотограф и режисьор стартира своята марка с корени от московската скейт култура през 2008 г. и прави три ревюта в Москва. След това се мести в Париж за четири сезона, от юни 2014 г. фо януари 2016 г., като протеже на Comme des Garçons, които произвеждат и дистрибутират неговата линия. Всъщност от нещо обичайно, старомодно и символ на кича в родната му Русия, неговите дрехи се превръщат във висша мода представена в най-скъпите магазини в Париж, Ню Йорк, Лондон, Хонг Конг, Милано, Рим и накрая Москва.
През 2009 г. Рубчинский нарича своята първа колекция „Империята на злото“ цитирайки реториката на Рейгън за Студената война – олицетворение на западния поглед. Колекцията на Рубчинский „1984“ от пролет-лято 2016 г. включва сърп и чук, наред с много кирилски червени шрифтове и слогани. Днес тези стилистични тропи са част от мейнстрийм движение по целия свят – от Великобритания и САЩ до Китай и Австралия. Идеята млади юпита да носят тениски със сърп и чук в комбинация с техните найкове, може да изглежда абсурдна, но е факт. Всъщност самия Рубчинский произвежда собствена марка кецове в колаборация с FILA.
Творбите на Гоша се радват на успех, въпреки че е нормално те да бъдат сметнати за кич, или лош вкус, както например е изкуствената кожа, тениските с рекламни лога и масовия пазар на спортно облекло през 90те. Модната преса нарича този стил „пост съветски“. Според Рубчинский това е най-важното нещо, което се е случило през 2016-та в стрийт модата, защото е рязък контраст с това, което се случва в останалата част на света. Новата любов на запада към руската азбука показва, че децата от Москва и Тбилиси са същите като техните връстници в Ню Йорк, Париж и Лондон и навсякъде другаде.
„Децата в бившия СССР са точно като своите връстници на запад; те са обсебени от социалните медии, обичат маратонките и искат да изглеждат добре. Тъй като западните марки станаха прекалено скъпи за много млади хора, те започнаха да смесват стрийт облеклото, което вече имат с неща от магазините втора ръка и дрехи, които са намерили в гардеробите на родителите си, създавайки тази спонтанна смесица на стилове“, която виждате толкова често в снимките на дизайнера. Той споделя още, че „основната идея е красотата на Русия и новото и поколение.“
Той използва стрийт облекло и фотография като платформа пред света, за да покаже родината си и постоянно намира ново вдъхновение. Неговият естетичен поглед към миналото връща обратно анцузите, грубия нарязан деним и изкуствената кожа. „Много от руснаците, с които прекарвам време в Москва се чувстват странно, когато видят западняци облечени в дрехи, които в днешна Русия биха били възприети като проява на лош вкус.“ споделя дизайнера.
Рубчинский смята да покаже своята нова колекция самостоятелно в Калининград на неразкрито за сега място. След това смята да продължи с концепцията си „на път“ за следващите си ревюта. Купувачите и пресата ще могат да видят есенната колекция 2017 в шоурумите на Comme des Garçons (Place Vendôme) в Париж от 21 до 23 януари.
През септември миналата година Рубчинский пусна и първият си парфюм с името Perfect Summer Weekend, който също така се произвежда със сътрудничеството на Comme des Garçons и е разработен с парфюмериста Алексис Дадиер.
Други новини от тази категория
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Коментари | 0 коментара
Добавете коментар
Добавете коментар
Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!