„Черен правоъгълник, червен квадрат“, която първоначално е датирана от 1915 г., влиза в публичната колекция на Дюселдорф през 2014 г. като подарък от частната колекция на д-р Харалд Хак. Преди това тя е изложена като заем в музея "Вилхелм Хак" в Лудвигсхафен в продължение на много години. „Експертните проучвания на боята и платното са разкриват, че картината не може да бъде произведена преди 1950 г.“, се казва в изявление на обществения съвет в северна Рейн-Вестфалия.
"Това беше щедър подарък, направен на базата на наличните знания и с чиста съвест", казва Сюзън Гаенсхаймер, директор на колекцията NRW. "Резултатът от изследванията е удар за нас. Но колкото и да е трудно, трябва да се идентифицира фалшификацията."
Предвид честотата, с която Малевич се фалшифицира, предшественикът на Гаенхаймер, Марион Акерман, поръчва две проучвания, преди да напусне Дюселдорф, за да стартира работа за колекциите на Дрезден. Първоначалният анализ показва, че платното вероятно е датирано от 1972 г. до 1975 г. Допълнителни тестове на боята разкриват, че картината не би могла да бъде произведена преди 1955 г. Неподписаната картина за първи път се появява в книга за Малевич през 1975 г.
Подаръкът от 2014 г. включваше и 40 рисунки, приписани от Малевич, които също са подложени на тестове. "Въпреки това наличните методи за определяне на възрастта за тях са значително по-несигурни.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар