Названието на изложбата е „Рибера: Изкуство на насилието“, тя ще включва стая на кошмарните видения за мъченичеството на Свети Вартоломей, който е одран жив и ще завърши с прехода от религиозно изкуство към класическа митология - смъртта на Марсий убит от Аполон заради неговата дързост да предизвика бога в състезание, като музикант.
Други стаи ще държат рисунки и графики на Рибера, включително подробно изследване на човешката уста, крещяща от болка, и сцена от ужасите на испанската инквизиция, в която главният инквизитор, седнал в един фотьойл, гледа жертвата, изкривена от болка, окачена от китките си на бесилка.
Дори през Средновековието, обсесивната концентрация на художника върху мъченичеството, мъченията и деформацията е странна, а два века по-късно поетът Байрон пише, че четката на Рибера е "опетнена от цялата кръв на всички светии". Изложбата в Dulwich Picture Gallery обаче ще се опита да спаси гениалния художник от обвинението, че е просто блестящ садист.
Ксавие Брей, директор на колекцията "Уолас" и гост-куратор, описва Рибера като наследник на Караваджо. "Хиперреалистичните изображения на Рибера на екстремно насилие ще бъдат обект на очарование, докато се дивим на неговата художествена техника". Той прогнозира, че експозицията ще предизвика "усещане за изненада, шок и страхопочитание".
"Отвъд простото представяне на работата на този голям художник, изложбата ще разкрие непосредствеността и сложността на образите на насилието на Рибера".
Хосе де Рибера, с прякор малкият испанец прекарва по-голямата част от живота си в Италия. Творбите за изложбата, която ще отвори през септември 2018 г., идват от Прадо и Лувъра, както и от музеи в Испания, Италия и САЩ.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар