"Това ни хареса - това е ново", казва Тим Рийв, заместник-директор на музея „Виктория и Албърт“, за първото задгранично присъствие на лондонския музей. С първоначалния договор от пет години, който изтича през 2019 г., партньорството се различава от традиционните музейни франчайзи, които разчитат на "мащабни капиталови проекти", казва той. Идеята идва от „China Merchants Shekou“ - компания с държавна собственост под шапката на 145-годишната компания майка China Merchants Group, която "беше много прогресивна ... достигайки до нас, за да търси подкрепа, съвети и съдържание", казва Рийв.
„Design Society”, който е в „Sea World Culture and Arts Center“ (обща площ 71 000 кв. м.), показа три от галериите си този уикенд. Основната галерия от 1200 квадратни метра разглежда влиянието на технологиите върху китайското общество („Minding the Digital“, до 3 юни 2018 г.), а малката галерия „Parkview” (300 кв. М.) представя архитекта на сградата Фумихико Маки(„Nurturing Dreams in Recent Work” до 30 юни 2018 г.).
Галерията на „Викотория и Албърт“ (850 кв.м.) събира над 250 дизайнерски предмети от колекцията си, вариращи от швейцарския армейски нож до китайското мегаприложение WeChat, като обхваща около 1000 години история („Values of Design”, до 4 август 2019 г.). Музеят е направил 45 нови придобивания за изложбата и ще докара още две пътуващи изложби в пространството Шеку през 2018 и 2019 г.
Зад кулисите, лондонският музей играе решаваща роля при формирането на институционалната политика, обучението на персонала и разработването на програми за популяризиране на „Design Society”. „Годините на подготовка бяха белязани от културни различия и несъответствия, но "предизвикателствата станаха силни страни"“, казва холандският директор Оле Бауман. CMSK и музеят „Виктория и Албърт“ ще решат дали да разширят партньорството си през следващата година.
Една четвърт от място в комплекса, „Opening and Reform Museum” (Музеят на реформите и отварянето към света“, с площ от 2000 кв. м.“, ще се открие малко по-късно през декември с полу-постоянна изложба за историята на Шеку през този ключов период на прехода на Китай към модерността от края на 70-те години. Музеят, в крайна сметка ще се премести в специална сграда в близост до „Design Society“. „Когато откриваме нова фаза на творчество в Китай, осъзнаването и разсъжденията по предишната глава стават все по-важни", казва Бауман.
„Design Society” планира повече откривания през следващата година, като клонът Шенжен в Музея Гуанфуу и Центърът за дизайн на ЮНЕСКО. „Гуанфу“, най-старият китайски частен музей за антики, е основан в Пекин през 1996 г. от колекционера Ма Веиду и има клонове в Шанхай и Ксиамен. Музеят е с площ от 900 кв. м. и ще предложи на посетителите шанса да преживеят пре-модерният китайски дизайн, заедно с представянето на музея „Виктория и Албърт“ на най-вече западни предмети на V & A и съсредоточаването на главната зала върху бъдещето на Китай.
Междувременно центърът на ЮНЕСКО с площ 700 квадратни метра и ще разкаже историята на израстването на Шенжен като дизайнерски център, част от световната мрежа на „Creative Cities“ от 2008 г. насам. "Дизайн сцената в Шенжен придобива увереност и увеличава амбициите си", казва Бауман.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар