НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Институтът Pantone избра цвят на годината (12.12.2017)
Институтът Pantone Color, който помага на производителите на продукти да избирaт цветове за техните дизайни, обяви тази седмица, че ще оцвети следващата година в ултравиолетово. Несъмнено фенове на Принс празнуват, както и любителите на Гучи и други модни дизайнери, които използват лилавото като акцент през последните си колекции.

Защо лилаво? То е "най-сложният (цвят) от всички цветове", каза изпълнителният директор на института Леатрис Айземан пред вестник The New York Times. "Защото са необходими два нюанса, които изглеждат диаметрално противоположни - синьо и червено - и се обединяват, за да създадат нещо ново".

В древни времена, силно търсената виолетова боя е правена от слуз на морски охлюви във финикийския град Тир, което я прави и изключително скъпа. Това продължава и в Средновековието, когато лилавото е силно ценено, поради трудоемкото му производство и оттам идва асоциацията му с богатство, сила и царственост. През 16-ти век английската кралица Елизабет I не е разрешавала на никого, освен на близки роднини на кралското семейство, да носят лилаво. Това продължава до 1856 г., когато британски химик на име Уилям Хенри Перкин прави цвета по-достъпен за обикновените хора, когато патентова процеса за изготвяне насинтетично лилаво, който той постига, докато се опитва да създаде лечение за малария.

Лилавото също е символ на траур в някои култури, орденът „Пурпурно сърце“ се присъжда на членовете на въоръжените сили на САЩ, които са ранени в действие (или на  близките им, ако бъдат убити).  Оттенъкът може да бъде и зловещ символ: националната метеорологична служба на САЩ добави два нюанса на лилавото в прогнозата за времето, за да отрази дъждовете на урагана Харви през тази година, както и за да покаже "екстремна опасност от пожар" в Южна Калифорния, където бушуваха силни пожари.

Институтът Pantone Color избира цвят на годината от 2000 г. насам. През последните години това бяха Rose Quartz , Serenity blue през 2016 г., а "Greenery" бе изборът за 2017 г.. За 2018 г. Айземан заяви: "Искахме да изберем нещо, което носи надежда и стимулиращо послание."

.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!