В светлината на твърденията срещу Клоуз и фотографа Томас Рома "всички участващи страни признаха, че не е подходящото време за представяне на тези изложби", заяви говорителката на музея Анабет Гътри тази неделя (28.01.2019).
Тя отбеляза, че музеят, който има 53 рисунки, фотографии, принтове, колажи и картини на Клоуз в колекцията си, никога преди не е отлагал изложба поради обвинения за сексуално погрешно поведение.
Галерията притежава и 87 принта от Рома от серията "Come Sunday" от 1991-1994 г. от проект, който документира повече от 150 религиозни служби.
В края на миналата година няколко жени съобщиха на американските медии, че Клоуз, който е с увреждания и разчита на инвалидна количка поради колапс на гръбначния стълб, ги е помолил да се съблекат и да направят нежелани движения и експлицитни коментари, когато са посещавали студиото му.
Клоуз, чиято галерия не реагира веднага на молбите за коментар, отрече твърденията, които се появиха в резултат на вълна от откровения, свързани със сексуални посегателства в различни индустрии.
Томас Рома се пенсионира по-рано този месец от университета Колумбия, където преподава като професор, след като няколко от бившите му студенти описват сексуални намеци, които е направил предимно през 90-те години на миналия век. Рома също не реагира незабавно на исканията за обратен коментар.
"Решението за отлагане беше взето скоро след запознаване с обстоятелствата и консултация с творците", каза Гътри и подчерта, че галерията все пак има "голямо уважение към творбите им". "Като се има предвид неотдавнашното внимание към личния им живот, обсъдихме отлагането на изложбите и с двамата."
Все още не е взето решение кои специални експозиции ще заменят планираните изложби на Клоуз и Рома, които бяха насрочени съответно за май и септември. Ходът на галерията е необичаен, а творбите на Клоуз все още висят по стените на няколко музея, тъй като институциите все още се борят да определят дали могат или трябва да разграничат творбите на артистите от личните им злодеяния. Гътри заяви, че „Fanny / Fingerpainting“ (1985), която тя описва като "една от най-значимите картини на Клоуз", ще остане на показ в постоянните колекции на музея. Творбата е придобита през 1987г. и от тогава, с малки прекъсвания, тя е на показ.
Няма никакви индикации, че други музеи планират да свалят творбите на Клоуз, които в момента са на показ. В Ню Йорк Метрополитен музей показва на Пето авеню „Лукас I“ (1986-87) на Клоуз - голяма маслена картина върху платно, която е типична за големите суперреалистични портрети на художника . Музеят „Броуд“ в Лос Анджелис има една картина на Клоуз нз показ – „Джон“ (1971-72). И двата музея притежават множество творби на Клоуз.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар