“„Guardian Art Center“ е много повече от един музей”, казва Оле Шиерен, директор на „Büro Ole Scheeren“. „Това не е херметична институция, а по-скоро признание за хибридното състояние на съвременната култура. Това е китайски пъзел на взаимосвързани културни пространства и обществени функции, които свързват изкуството и културата със събития и начини на живот”, добавя още той.
Проектиран като деликатно вмъкване в градската среда на Пекин, архитектурата на „Guardian Art Center“ удря по деликатния баланс на старото и новото и отдава почит на обкръжаващото. Долната част на сградата е поредица от внушителни каменни блокове, които отразяват мащаба и съществеността на прилежащите традиционни къщи, докато плаващ стъклен пръстен нагоре илюстрира статута на Пекин като глобален метрополис. Пикселираните блокове, изработени от сив базалтов камък са внимателно перфорирани с лиричен модел от кръгли лещи, които допускат светлина в интериора на сградата, който е базиран на абстракция на историческата китайска картина „Dwelling in the Fuchun Mountains“ от художника Хуан Гонгванг от XIV век, един от най-известните пейзажни художници в Китай. Контрастът между допълнителните елементи на структурата създава жизнена естетика, която признава сложността и мултивалентността на съвременен град. Архитектурата на сградата съдържа множество слоеве от абстрактни културни и исторически понятия и улавя сложния емоционален спектър на Пекин с много оскъдно чувство за монументалност.
Художественият център Guardian е проектиран като сложен инструмент за култура и събития. Неговите пространства са лесни и интуитивни за навигация, но притежават богат нюанс и характер, за да се настани разнообразнота и амбициозна програма на аукционната къща. В сърцето на сградата има изложбено пространство с площ от 1700 квадратни метра, което е проектирано за максимална гъвкавост.
Чрез комбинация от подвижни преградни стени и таванни системи, пространството бързо се адаптира към множество приложения, предлагайки различни конфигурации за изложби, събития и търгове. Музейните функции са свързани помежду си около това централно изложбено пространство. Серия от по-малки, по-интимни стаи са друг аспект на аукционната къща и осигуряват допълнително галерийно място. Междувременно две големи аукционни зали осигуряват по-формална обстановка, а целият етаж в мазето е посветен на най-модерните съоръжения за възстановяване и съхранение.
Изкачвайки се през сградата, каменните пиксели осигуряват отделни пространства, в които се настаняват ресторантите, административните офиси и книжарницата. Стъкленият пръстен на върха на сградата включва хотел, а малка кула, поставена в средата на пръстена, осигурява учебни зали за семинари и лекции.
Този акцент върху гъвкавостта и разнообразието отразява мисията на „Guardian Art Center“ като разнообразно и всеобхватно обществено пространство. "Конфигурацията на сградата е предназначена да свързва всички свои функции", казва Шиерен. "Това е музей, както и машина за културни събития. А също е и пространство, което включва елементи на начини на живот и учебни помещения. Той е нова хибридна културна институция. "
Центърът е построен на пресечката на най-известната търговска улица Wangfujing и Wusi Dajie - мястото, където китайското ново културно движение произлиза след династията Цин. „Guardian Art Center“ обитава пространството между културата и търговията в синтез на наследството и бъдещето на Пекин.
Значението на историята на обекта е довело до десетки архитектурни проекти за неговото развитие, отхвърлени през последните две десетилетия от бюрото за планиране в Пекин и комисия за опазване на средата, преди „Büro Ole Scheeren“ да получи одобрение за реализиране на своя дизайн. „Нашата архитектура е съгласувала сложните разкази на града и предлага нова перспектива за връзката между историческия и модерния град в сграда, която отразява китайската идентичност по съвременен начин", казва Шиерен. "Завършването на центъра прави архитектурата заедно с изкуството и културата съществена за бъдещето на града."
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Добавете коментар