Работата е в центъра на изложба в новоразширената галерия "Леви Горви", посветена на трима художници, които използват техниката за отпечатване с точки "Бен-Дей": Лихтенщайн в САЩ, Сигмар Полке в Германия и Джералд Лайнг във Великобритания. И тримата са започнали да употребяват техниката в началото на 60-те години, въпреки че е трудно да се определи кой е бил пръв.
"Не мисля, че има първи", казва Доминик Леви. "Едно от най-удивителните неща в изложбата е колко международно изкуството тогава. Полке е много по-близо до Лихтенщайн, отколкото си мислим. Имало е далеч по-малко граници.“
Процесът на печат "Бен-Дей", наречен на илюстратора и печатар Бенджамин Хенри Дей, младши (син на издателя от 19-ти век) е техника, датираща от 1879 г. В зависимост от ефекта, цвета и оптичната илюзия, които са необходими, при него малките цветни точки, образуващи фигурата са близко разположени, широко разположени или припокриващи се. Така само с четири основни цвята се създават скъпоструващи вторични цветове като зелено, лилаво или оранжево. Техниката е широко експлоатирана в комиксите, вестниците и рекламите от 50-те и 60-те години и става емблематична за творци като Рой Лихтенщайн.
По това време художниците поглъщат медиите като вдъхновение, както по отношение на техниката, така и предмета. "Лихтенщайн, Полке и Лайнг стигат до решението да използват точката "Бен-Дей" като средство, не защото гледат един към друг, а защото гледат към медиите около тях. По-специално Лайнг използва плакатите в метрото и ги преконфигурира в творбите си ", казва старшият куратор на галерията Лок Креслер.
В изложбата „ Източник и стимул: Полке, Лихтенщайн, Лайгн“ (5 март-21 април), две от творбите на Лайгн ще бъдат събрани за първи път, след като са създадени през 1965 г. „Shout“ и „Rain check“, двете картини на облечени в бикини жени, са продадени същата година от нюйоркския дилър Ричард Файген на двама колекционери в САЩ. Оттогава работите не са били публично достояние.
Други акценти на изложбата са Untitled (Двойка) (1965-66) на Полке, която е закупена директно от художника и никога не е виждана или публикувана преди, и Girlfriends (1964-65) , която е представена на видно място в ретроспективите на Полке през 2014 г. в Нюйоркския музей на модерното изкуство и в Лондонската Тейт Модерн.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар