В съобщение, записано за посетителите на Бъкингамския дворец, той казва: "Тези благотворителни организации постигнаха повече, отколкото можех да се надявам, често по начин, който никога не бих очаквал. Радвам се, че сега имат възможност да покажат работата си в Бъкингамския дворец и заедно с някои от любимите ми произведения от Кралската колекция.“
Интересът на принца към изкуството се развива докато расте, заобиколен от Кралската колекция. От произведенията, събрани от предците на Чарлз, подборът на принца включва портретни рисунки от 16-ти век от Ханс Холбейн младши, които принадлежат на Хенри VIII; картината на Жорж де ла Тур, Свети Джером, 1621-23 г., придобита от Чарлз II; и глава на тигър в златен и скален кристал (1785-93) от трона на Типу Султан, владетел на Мисор в Индия, подарена на Уилям IV.
Две маслени скици на "Принцът и дукесата на Корнуол" от Ейлийн Хоган от личната колекция на Негово Височество се показват публично за първи път. Поръчани от Чарлз съответно през 2016 г. и 2017 г., и двете изобразяват своите модели, седнали на бюра в Биркхол, тяхната частна резиденция в Шотландия.
За да отпразнува 70-годишнината от битката за Великобритания през 2010 г., принцът поръчва серия от рисунки на ветерани, възпитаници и преподаватели от Кралското училище за рисуване. Четири рисунки от последната серия са включени в изложбата, включително портрета на лейтенант Стюарт Пиърсън Райт, който тогава е най-старият оцелял пилот от битката.
През юни 2018 г. принц Чарлз посети последната изложба на завършилите Училището по приложни изкуства организирана от фондация " Принцът и традиционните изкуства" и избра три портрета на Хаси Роуз Томас, изобразяващи жени Йезиди за изложбата "Принц и Патрон". Картините, с темпера, покрита със златно фолио, са на жени, които са избягали от пленничеството на Ислямска държава и отразяват подкрепата на принц Чарлз към Йезидите.
В центъра на балната вечерна зала на двореца е удивителният висок 2,3 метра кедров павилион, създаден от класическия художник Насер Ясна (Мансури) и от дърводелския екип на „Тюркоазената планина“. Сложните резби на павилиона се основават на богатото наследство на афганистанския дизайн и демонстрират как благотворителността съживява традиционните умения в историческите общности.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар